Pagina 1 van 1

wa een gel*l weer in de autoweek

Geplaatst: zo 02 mar 2003, 21:09
door Serious IIa
Hoi , dit berichtje kwam ik tegen.......

Uit de autoweek / landrover list

"Importeren Land Rover Pick Up

Sinds enige tijd ben ik op zoek naar een Land Rover Pick Up, vanwege de mogelijkheid om op grijs kenteken te rijden. Om het enigszins betaalbaar te houden moet hij tien jaar oud zijn. In Nederland zijn deze auto"s echter zeer zeldzaam en duur. Op vakantie in Engeland viel mij op dat deze types LandRover daar veel rondrijden en hoogstwaarschijnlijk voor minder geld zijn aan te schaffen. Mijn vraag is nu echter als ik daar zo"n auto koop en alvast zorg, dat hij is verzekerd bij mijn eigen verzekeringsmaatschappij, kan ik er dan zo mee naar de douane rijden en daar de nodige formaliteiten afhandelen. En moet ik dan nog zoiets als uitvoerrechten betalen, of moet ik van te voren in Nederland al deze zaken regelen. Ook al weet ik dan natuurlijk nog niet zeker of ik wel slaag in Engeland met de aankoop van zo"n auto. Graag zou ik uw antwoord op mijn vragen krijgen.
A. Bartels

Bij het zelf importeren van een auto uit het buitenland is het altijd verstandig om vooraf bij de douane en ook de Rijksdienst voor het Wegverkeer te informeren wat de problemen kunnen zijn. Als u van te voren al weet wat de auto van uw keuze zal zijn, zult u daardoor achteraf niet voor verrassingen komen te staan. Over het algemeen is de door u genoemde procedure (na aankoop verzekeren, zorgen voor een betalingsbewijs en overschrijving van de eigendomspapieren op uw naam) voldoende om de auto op de boot te kunnen zetten en hem vervolgens in Nederland officieel in te voeren. Als het een tweedehands auto betreft, waarvoor u niet te veel heeft betaald, zullen de kosten wel meevallen. Wanneer u onzeker bent over de procedure, kunt u de invoer voor een betrekkelijk gering bedrag laten verrichten door een zogenaamde douane-agent die in vrijwel elke grensplaats is te vinden. We wensen u veel succes met het importeren van uw LandRover pick-up, al vragen wij ons af waarom u ook niet hebt gedacht aan een Toyota LandCruiser, waarvan er in Nederland toch flink wat rondrijden. Zonder veel af te dingen op de kwaliteiten van de LandRover bereiken ons toch regelmatig berichten dat de Toyota er niet voor onder doet en beslist minder servicegevoelig is. Zo is in de afgelopen jaren het aantal LandRovers in de Australische binnenlanden zeer sterk afgenomen ten gunste van de Landcruiser, die daar op het ogenblik buitengewoon populair is. Beschouwt u dit niet als een afkeuring van de LandRover, maar als een ervaringsfeit waarmee u uw keuzemogelijkheid in ieder geval kunt vergroten en misschien het omslachtige importeren kunt vermijden."

Wat een gelul, het is leuk dat een toy het goed doet in australie, maar hoe zit het hier nederland.... Verder goed idee om zo'n ding te importeren, laat die man eens hier informeren (op dit prikbord) volgens mij is hier voldoende kennis voorhanden over import! En service gevoelig is een landrover inderdaad maar een je zou een tien jaar oude toy eens van dichtbij moeten bekijken die als werkpaard gebruikt is... daar zitten de roestgaten in de bak en dat zul je bij een landrover toch niet tegen komen.....

De autoweek geeft weer zeer zinnige adviezen.....

Groet Bowy

ps John, ik heb niets tegen Toy, maar wel tegen de autoweek als ze dit soort adviezen geven. (net als het vergelijk van die landrover met die hummer laatst..)

Re: wa een gel*l weer in de autoweek

Geplaatst: zo 02 mar 2003, 22:01
door maarten 109

stuur een brief naar de autoweek en vertel dat dit onzin is !!

groetjes maarten

Re: wa een gel*l weer in de autoweek

Geplaatst: zo 02 mar 2003, 22:10
door Tom MWL
dat er meer toyota's dan landrovers rondrijden in australie komt volgens mij puur voort uit het feit dat japan(waar het stuur immers ook rechts zit) dichter bij australie ligt en het importeren dan ook goedkoper zal zijn....

groet, tom

Re: wa een gel*l weer in de autoweek

Geplaatst: zo 02 mar 2003, 22:25
door Aad Koene
Tom,

een waarheid als een koe, sterker nog: Australië voert in dat opzicht een pro=Aziatisch beleid met aangepaste invoerrechten waardoor Toyota zowiezo goedkoper is.
Bovendien zorgen Aziatische autofabrikanten, gemiddeld genomen, beter voor hun dealernetwerk dan de Europeesche.

Bowy, wat Autoweek betreft:

Dat blad staat bol van de vooroordelen die soms zelfs zo ver gaan dat het gaat ruiken naar steekpanningverhalen.
Onlangs is een vergelijkende test geweest tussen de KIA Sorento en de Hyundai Santa Fee.
Dit is een vergelijking tussen een volwaardige 4x4 en een AWD personenauto (waren dat niet appels en peren?).
De slotclonclusie, na een test als personenauto, dat de Sorento wat stug en hobbelig in de bochten was en werd vervolgens helemaal de grond in geboord.
Het zou met niets verbazen als er eerdaags een vergelijking in staat tussen een Defender en een Lincoln sedan.

Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", niet echt onder de indruk van de kwaliteiten van Autoweek.

Re: wa een gel*l weer in de autoweek

Geplaatst: ma 03 mar 2003, 01:33
door albert
oke weer een abonnee minder