Pagina 1 van 1
Motor reviseren
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 20:40
door Ted van IJperen
Hallo prikkers,
Ik ben nu zo'n 2jaar larorijder (IIa 88 benzine/lpg 1967) en altijd zonder problemen.
Maar nu ben ik ook aan de beurt voor het echte werk. Volgens mij ligt er een lager uit van een of meer drijfstangen.Ik ben van plan om de motor helemaal te reviseren van kop tot en met krukas etc.Ook de bak want boven de 90km/h springt hij uit de 4e versnelling(synchromesses???).Tijdens het kleppenstellen vond ik ook behoorlijke speling op de kleptuimelaars +/- 0.5mm. Als ik er achter ben welke onderdelen ik moet vervangen kan iemand mij zeggen waar ik het beste m'n onderdelen kan kopen? Heeft iemand nog tips over deze klus, dingen die absoluut niet moet doen of vergeten? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groeten,
Ted
Re: Motor reviseren
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 20:58
door arjan wilbie
hallo ted,
ik heb een lopend blok te koop.
als je denkt dat het makkelijker is,
mail me dan even.
Met vriendelijke groet,
Arjan Wilbie
Re: Motor reviseren
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 23:20
door LAROB
Als je denkt dat je er niet uitkomt zijn er een aantal schappelijke garages waar je zelf kunt sleutelen, toch advies krijgt en die voor een rdelijke prijs onderdelen voor je kunnen bestellen.
In Noord Holland is dat bv british 4x4, rond Utrecht WIWO. Bel anders een ander en vraag of ze dat doen.
Re: Motor reviseren
Geplaatst: do 10 nov 2005, 00:58
door Jan Schober
Ik denk dat alles tegelijk uit engeland bestellen het goedkoopst is.
bv:
[www.paddockspares.com]
[www.johncraddockltd.co.uk]
uit de versnelling schieten is waarschijnlijk niet je synchromesh, maar het tandwiel zelf.
succes.
Groeten Jan Schober
Re: Motor reviseren
Geplaatst: do 10 nov 2005, 09:28
door Puffino
TED,
op www.blubberweb.nl is een lijst met garages en handelaren neergezet, met beoordelingen door ons allemaal. ERG nuttig. Daarin staan NIET de twee reuzen uit Engeland die ook gepost werden (Paddock en Johncraddock). Let wel dat er verzendkosten bijkomen bij bestellingen, die kostne lopen soms nog al op als het groot en of zwaar wordt. Meeliften met andere prikkers is een goede optie, zet desnoods een oproep op dit bord, een week of twee van te voren, om smaen te bestellen, dat gebeurt wel vaker.
Wat betreft jouw motor: we kunnen natuurlijk niet oordelen wat er aaan de hand is op basis van iets te lezen, dat wordt er in duiken. Jij zult ongetwijfeld je redenen hebben om aan te nemen wat je hier over je blok meldt. Die speling op je tuimelaars is wel erg groot, maar ja, na een tijdje minder onderhoud gebeurt dat he? Hoort erbij, en het stellen is op zich een fluitje van een cent, waarvoor je geen onderdelen nodig hebt (behalve een pakkingkje).
Reviseren: lees even lekker middels de zoekfunctie, ook in het archief. Zie bovenaan de pagina de linkjes. Is veel zin maar ook onzin over geschreven.
Veel plezier, enne, als je hulp nodig hebt, er zijn vast wel prikkers bereid even mee te kijken of zelfs te helpen. Ik bijvoorbeeld, ik woon in Nieuw-Vennep. Wie weet woon je wel ergens in de buurt.
Sander Lelieveld
"Snorkel" - 110 ex-Mariniers 1989 2.5D n/a
<a href="[www.runde.nl] src="[www.runde.nl];
Re: Motor reviseren
Geplaatst: do 10 nov 2005, 15:02
door Ted van IJperen
Prikkers,
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga eerst het blok maar eens open maken en kijken wat de schade is. Als er erg veel vervangen moet worden is de optie van Arjan Wilbie misschien interessant. Ik mag bij een bevriende garage sleutelen en kan denk ik op wat professionele steun rekenen. Maar het is altijd handig op de pagina wat rond te vragen en te lezen. De ervaring en tips zijn enorm. Ik ga volgende week aan de slag en doe wel verslag van de ervaringen die ik opdoe. '
"Ter leering ende vermaak".
Groeten,
Ted.