Pagina 1 van 1
Koppeling Range Rover
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 12:19
door Jan
Even een vraag over de koppeling.
Vorig jaar nieuwe koppelingsplaten, drukgroep en ,lager geplaatst im mijn RR v8.
nu 10000 km later is het net of het koppelings pedaal steeds verder weg zakt .
Bij het inschakelen grijpt de koppeling al na een paar milimeter aan en is de slag zeer kort.
Iemand enig idee wat daar de oorzaak van zou kunnen zijn ??
Re: Koppeling Range Rover
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 12:35
door ROBB
SM ??? master en slavecilinder ???
Robb
Re: Koppeling Range Rover
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 14:15
door Noel
Ja, het is waarschijnlijk een lekkende slavecylinder. Deze is makkelijk te vervangen. Als je hem losdraait en er komt je wat remolie tegemoet dan weet je zeker dat het aan de slavecylinder ligt. Doet hij het na ontluchten nog steed sniet moet je ook je master vervangen, maar bij mij deed hij het weer met alleen een nieuwe slave.
Re: Koppeling Range Rover
Geplaatst: wo 09 nov 2005, 23:12
door Durk
Jan,
klinkt mij ook als lekke cylinder in de oren, zit het potje nog wel vol?
DuRRk
Re: Koppeling Range Rover
Geplaatst: do 10 nov 2005, 23:09
door Jan
Het gekke is dat het potje wel vol zit.
Koppelt ook wel alleen heel erg korte slag.
Re: Koppeling Range Rover
Geplaatst: di 15 nov 2005, 09:35
door Durk
Ik had afgelopen zomer hetzelfde effect, bij mij was m'n koppelingslager
stukgegaan. Als je het pedaal indrukt, zit in het koppelingshuis, bij de
slave-cylinder, een hevel die het koppelinggslager naar voren toedrukt
tegen de drukgroep aan, deze ontkoppelt de koppelingsplaten daarna.
Ik kon em ook maar een klein stukkie indrukken, hij wilde toen dus niet
meer ontkoppelen.
Dat zou betekenen dat de hele bak eronderweg moet!
succes maar vast, en zoek goed uit wat het is voor je de hele bak eronderweg sleutelt!
Durk
Range Rover 72/87 V8 lpg