Update chassis swop, Serious IIa
Geplaatst: ma 24 feb 2003, 21:17
Hoi allemaal,
Weer eens even een update van de chassisswop van mijn serious IIa
Vandaag heb ik de motor helemaal aangesloten, de chassisbalk onder de bak gemonteerd, de achterbak gemonteerd, de benzine tank gemonteerd, de schokdemper bevestigings punten en de bumpstops links achter verplaatst. De gastank in de bak gemonteerd, de motor geprobeerd aan het lopen te krijgen..... Wat helaas (nog) niet lukte.
Even voor de beeldvorming, er staat dus nu een bijna complete auto... de deuren, stoelen, bodemplaten en stoelenbak ontbreken nog en de voorbumper.
De bovenste rand van de achterbak zit nu (met gastank, volle benzine tank en rolbar) op 141 cm dus da's best hoog. Onder het dif heb ik 31 cm vrije ruimte.
Helaas ben ik vandaag ook tegen het eerste echte probleem aangelopen. Omdat ik een LW chassis van RB had gekocht, en hij deze alvast had aangepast met andere outriggers. Blijkt nu mijn achterbak erop zit en het schutbord staat. Dat mijn deur niet past...... Ik heb ongeveer 1,3 a 1,5 cm tekort. Na alles nagemeten te hebben blijkt de outrigger op de verkeerde plek te zitten. Oftewel Ron heeft hem er verkeerd op gelast..... Helaas is hij niet bereikbaar voor commentaar, is nl weg tot en met woensdag) Nu zijn er 2 mogelijkheden:
Of ik verplaats mijn schutbord naar voren. door A: mijn outriggers af te slijpen en ze ieyts naar voren vast te lassen; B: gewoon het schutbord iets naar voren schuiven en een "spacer" tussen het schutbord en de outrigger plaatsen.
Of ik verplaats mijn bak naar achteren (veel meer werk), Door van de achterbumper alle bevestiging af te slijpen en dan van mijn oude chassis de goede achterbumper af te slijpen en die op mijn nieuwe te lassen zodat ik je niet kunt zien dat ik de bak verplaatst heb. Voordeel hiervan is, dat mijn veerschommmels minder uitsteken achter mijn auto (steken nu zo'n 3 a 4 cm uit, is dit een probleem bij de apk??? Iemand enig idee>?) . en de achter as meer in het midden van de wielkast komt, deze zit nu wat te ver naar achteren.... I moet voor deze optie natuurlijk ook of mijn outrigger van mijntank naar achteren verplaatsen (zodat mijn steoelen bak naar achteren kan, of een strip maken tussen de steoelen bak en de achterbak......
Iemand suggesties wat ik het beste kan doen? Het tijdsverschil speelt natuurlijk ook een rol maar ik doe het liever goed....
Groetjes Bowy
Weer eens even een update van de chassisswop van mijn serious IIa
Vandaag heb ik de motor helemaal aangesloten, de chassisbalk onder de bak gemonteerd, de achterbak gemonteerd, de benzine tank gemonteerd, de schokdemper bevestigings punten en de bumpstops links achter verplaatst. De gastank in de bak gemonteerd, de motor geprobeerd aan het lopen te krijgen..... Wat helaas (nog) niet lukte.
Even voor de beeldvorming, er staat dus nu een bijna complete auto... de deuren, stoelen, bodemplaten en stoelenbak ontbreken nog en de voorbumper.
De bovenste rand van de achterbak zit nu (met gastank, volle benzine tank en rolbar) op 141 cm dus da's best hoog. Onder het dif heb ik 31 cm vrije ruimte.
Helaas ben ik vandaag ook tegen het eerste echte probleem aangelopen. Omdat ik een LW chassis van RB had gekocht, en hij deze alvast had aangepast met andere outriggers. Blijkt nu mijn achterbak erop zit en het schutbord staat. Dat mijn deur niet past...... Ik heb ongeveer 1,3 a 1,5 cm tekort. Na alles nagemeten te hebben blijkt de outrigger op de verkeerde plek te zitten. Oftewel Ron heeft hem er verkeerd op gelast..... Helaas is hij niet bereikbaar voor commentaar, is nl weg tot en met woensdag) Nu zijn er 2 mogelijkheden:
Of ik verplaats mijn schutbord naar voren. door A: mijn outriggers af te slijpen en ze ieyts naar voren vast te lassen; B: gewoon het schutbord iets naar voren schuiven en een "spacer" tussen het schutbord en de outrigger plaatsen.
Of ik verplaats mijn bak naar achteren (veel meer werk), Door van de achterbumper alle bevestiging af te slijpen en dan van mijn oude chassis de goede achterbumper af te slijpen en die op mijn nieuwe te lassen zodat ik je niet kunt zien dat ik de bak verplaatst heb. Voordeel hiervan is, dat mijn veerschommmels minder uitsteken achter mijn auto (steken nu zo'n 3 a 4 cm uit, is dit een probleem bij de apk??? Iemand enig idee>?) . en de achter as meer in het midden van de wielkast komt, deze zit nu wat te ver naar achteren.... I moet voor deze optie natuurlijk ook of mijn outrigger van mijntank naar achteren verplaatsen (zodat mijn steoelen bak naar achteren kan, of een strip maken tussen de steoelen bak en de achterbak......
Iemand suggesties wat ik het beste kan doen? Het tijdsverschil speelt natuurlijk ook een rol maar ik doe het liever goed....
Groetjes Bowy