Pagina 1 van 1
Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 19:15
door Sue
Hallo,
Vanmiddag ben ik overtuigd van het nut van een overdrive voor mijn Lightweight. Nu moet ik er natuurlijk nog wel een op de kop tikken. Uiteraard in nieuwstaat voor een schijntje, maar dat begrijpen jullie natuurlijk wel! Wie o wie heeft er eentje liggen, of kan ik direct door naar RB te B&R of BP te G.?
Alvast bedankt,
Sue en Leopold
88" Lightweight bj. 82 ex-NL-leger 2.25 lt Diesel
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 19:57
door Disco
Sue
Volgens mij heb je helemaal geen ovedrive nodig je bent zo snel.
Groeten Jelle,Esmé,Daniëlla,Theo/Disco
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:16
door aad G
Sue,
Oliekoeler al afgekoppeld ?
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:18
door Rene
Ik kan ze wel nieuw leveren maar ik ben bang dat dat schijntje dan effe niet meevalt.
Kijk in ieder geval even voor informatie over Rocky Mountain overdrives op www.autorega.nl
Groeten Rene Gans
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:24
door Sue
Oliekoeler? Waar heb je het over? Heb ik die dan? En wat moet ik er mee? Aad, verlicht mij!
Groet Sue
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:30
door aad G
Voor je radiator zit een oliekoeler (ziet er uit als een kleine radiator)
Die koelt je olie maar dat is in ons klimaat totaal overbodig, erger nog je motor
komt nooit echt lekker op bedrijfstemperatuur.
Het is dus beter hem af te koppelen.
(Ron, onze hofleverancier, adviseert dit ook)
Ik moet het bij mijn Lw ook nog steeds doen.
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:32
door Serious IIa
Hoi Sue,
Waarschijnlijk zit er voor radiateur een soort van extra radiateur..... dat is de oliekoeler. loopt met een leiding naar een aansluiting bij je oliefilter.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Maar wat Aad denkt er mee te winnen aan vermogen begrijp ik niet helemaal?
Groet Bowy
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:33
door Serious IIa
Sorry aad we waren geloof ik gelijktijdig bezig.....
Groetjes BOwy
Oliekoeler
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 20:57
door Sue
Hoi,
Ik heb mijn oliekoeler gevonden en volgens mij zit hij nog aangesloten. Hoe koppel ik hem af en wat doe ik er dan mee?
Groet,
Sue en een oliegekoelde Leopold
P.S. En Bowy, had je wat aan de maten?
Re: Oliekoeler
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 21:06
door aad G
Gewon laten zitten.
Hoe je hem moet afkoppelen weet ik niet precies maar daar kom ik nog wel achter
Re: oliekoeler en maten
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 21:12
door Serious IIa
Hoi sue,
Ik had zeker wat aan je maten, ik heb vandaag alles nog even nagemeten bij de mijne. En ik bleek de eerste keer niet goed gemeten te hebben.....
onder mij carter 52 cm
onder mijn diff voor 31 cm
top achterbumper tot grond 93 cm zonder bak erop.....
dus hij is gemiddeld genomen tot andere landrover ongeveer 15 cm gestegen.....
Wordt nog een ervaring dat rijden. hoop dat ik morgen misschien al een stukje kan rijden.
Groet Bowy
ps de olie koeler kun je afkoppelen door de ring die tussen je oliefilter en je carter zit te verwijderen (heb je wel korter boutjes nodig......) verder dan een bout draaien in het gat waar nu de slang je carter in verdwijnt.
Ik had een militair blok gekocht voor in mijn 88 waar dit ook allemaal opzit en heb ook alles eraf gesloopt.
Doe dit het beste tijdens het olieverversen, want alle olie moet eruit.....
Als je dit allemaal los hebt ook gewoon meteen de hele koeler even demontern misschien heeft nog iemand er belang bij???
Re: oliekoeler
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 21:40
door Dennis101
Voor wie de oliekoeler demonteren gaat:
In het optional equipment boek zie ik dat er een plug gedraaid moet worden op de plaats waar anders de drukregelklep zit.
Als je een oliekoeler in zit is de klep in de toe of afvoer van de koeler geplaatst.
Als je dus de koeler verwijdert zal je een regelklep (kogeltje+busje+veertje+plug met een kamertje) uit een "burger" oliepomp moeten hebben.
Vanwege gewijzigde prioriteit (eerst project 101) heb ik nog niet bij mijn eigen S2a FFR gekeken, dus voorlopig is het slechts "boeken wijsheid".
Dennis B
Re: oliekoeler
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 22:05
door The Dude
Waarom moet die er eigenlijk af? Als het goed is zit er ook een thermostaat op voor de olie.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: oliekoeler
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 22:11
door Dennis101
Die van mij, S2a FFR, had geen thermostaat maar ik heb wel een civiele oliepomp liggen, dus dit was gemakkelijker/goedkoper.
Vandaar, dus.
Dennis B
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 22:57
door SirMartin
Doe mij er dan ook maar eentje.... wat kost zoiets ongeveer en wat scheelt het in rijplezier? En hoe ty-rap ik zo'n overdrive ertussen?
Martin
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:17
door Aad Koene
Martin, kijk maar even in je mailbox.
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell", met Fairly overdrive
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:19
door Serious IIa
Hoi Martin,
Volgens mij liggen die dingen ergens rond de 1000 euro!!! voor precieze prijzen bel Rega maar even....
Je sluit hem zo op een middagje aan op je PTO uitgang van je bak. kijk maar eens dooor het luikje tussen de stoelen. Dan zie je aan de linkerachterzijde een soort van ronde deksel zitten (midden loopt iets in een kuil) zit geloof ik met 8 bouten vast. Hier komt hij in. Stang om in en uit te schakelen komt door je stoelenbak naar voren (1 gaaatje 10 mm)
Groetjes Bowy
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:20
door Serious IIa
Sorry Aad je was net even wat sneller geloof ik..... maar jjij had ook een korter bericht
2e keer vandaag al dat dit me overkomt, het is "te" druk.
Groetjes Bowy
die nu lekker achter zijn pc zit met en beugeltje!
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:21
door Disco
Sue heb getracht foto's te mailen maar krijg alles terug
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:40
door SirMartin
Dank je Aad voor de PDF file.... uuhhh maar die had ik al....

Ik was alleen benieuwd als leek wat dat ding nu eigenlijk veranderd aan de prestaties?
Het gaat toch om een hoop geld wat je er onder hangt.
Martin
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:41
door SirMartin
Dank voor de info

Redelijk bedrag nog....
Martin
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:46
door Serious IIa
Dat bedrag is voor mij nou net een reden om hem niet te nemen, ik zou gewoon de grootst mogelijke "standaard" banden monteren en eventueel Range Rover diffs deze hebben een andere verhouding waardoor je motor minder toeren maakt, dit kost wel trekkracht dus niet ideaal in het terrein.....
Verder zou ik je schutbord vloer motorkap, deuren goed geluidsdempendisoleren dit scheelt ook in het lawaai en is een stuk goedkoper!!
Groetjes Bowy
Re: Gevraagd: Overdrive Lightweight
Geplaatst: zo 23 feb 2003, 23:50
door SirMartin
Ja dat isoleren speelde al rond in mijn hoofd...... ik zat ook aan de onderkant van de deur te denken. Vandaag en gister topless rondgereden dan heb je ook al minder klankkast. Ach ik heb de lightweight net een paar weken heb alle tijd van de zomer om er aan te verbouwen. Als het niet te ingrijpend is. Maar eerst eens richting spanje ermee.
Groet,
Martin
Re: oliekoeler
Geplaatst: wo 26 feb 2003, 01:13
door Tom MWL
goeiedag,
als er een thermostaat tussen zit, das dat aluminium T-vormige ding vlak bij het oliefilterhuis , dan zou ik hem er zeker op laten zitten.of het thermostaarje werkt kun je eenvoudig controleren door even aan de leiding te voelen(als je voor de wagen staat links,das de aanvoer) nie moet koud blijven todat het olietempmetertje bij de "N" in de buurt komt of ietsje eerder.
een oliekoeler is perfect als je in het terrein aan het wroeten bent of lange tijd op hoge snelheid rijdt.te hete olie is slecht!
te koude trouwens ook... daarom eerst oliethermostaatje testen en dan pas dingen van je landrover afslopen.
als je hem er toch af gooit en hij ligt je gruwelijk in de weg, wil ik hem misschien nog wel hebben.
zo en nu moet ik gauw gaan slapen want ik zie net dat het al weer donderse laat is! de tijd vliegt als je op't prikbord leest.
groetjes,tom
Re: oliekoeler en maten
Geplaatst: wo 26 feb 2003, 23:05
door H.Nouwen
Ik zoek nog wel een oliekoeler.Ik rij nu rond met een mercedes 220 d in mijn SII en de oliekoeler daarvan zit in de bumper ingebouwd.
Onlangs heb ik een kaapstander gekocht en nu zit die oliekoeler in de weg,dus als je een schappelijke prijs er voor vraagt hou ik me aanbevolen.