transfer gearbox 109 V8
Geplaatst: vr 21 okt 2005, 00:17
Hallo daar,
Na lang zoeken naar de oorzaak van een vreemd ratelend geluid, ontdekte ik dat er een aantal bouten waarmee het tandwiel (in de 'transfer gearbox') van de lage gearing aan 't differentieel vast zit, los zaten!! 'k Heb de achterste cardan van de handremtrommel losgemaakt en de handremtrommel met deksel over differentieel verwijderd. Hierdoor kan ik prima op de uitgaande as kijken en de bouten vervangen. Na dit deel van de klus dacht ik dat ik er was ..... Nu heb ik echter de differentieel unit w.s. wat te ver naar buiten / achteren getrokken. Ik kan hem niet terugdrukken; waarschijnlijk heb ik aan de kant waar de unit op de voorste cardan zit iets losgetrokken / tandwielen van elkaar getrokken. Kan ik nu de voorste cardan ongestraft van de bak ('transfer gearbox') losmaken en dan de behuizing aan die kant van de transfer gearbox afhalen om de differentieel unit weer goed te plaatsen?
Dank alvast,
Roy
Na lang zoeken naar de oorzaak van een vreemd ratelend geluid, ontdekte ik dat er een aantal bouten waarmee het tandwiel (in de 'transfer gearbox') van de lage gearing aan 't differentieel vast zit, los zaten!! 'k Heb de achterste cardan van de handremtrommel losgemaakt en de handremtrommel met deksel over differentieel verwijderd. Hierdoor kan ik prima op de uitgaande as kijken en de bouten vervangen. Na dit deel van de klus dacht ik dat ik er was ..... Nu heb ik echter de differentieel unit w.s. wat te ver naar buiten / achteren getrokken. Ik kan hem niet terugdrukken; waarschijnlijk heb ik aan de kant waar de unit op de voorste cardan zit iets losgetrokken / tandwielen van elkaar getrokken. Kan ik nu de voorste cardan ongestraft van de bak ('transfer gearbox') losmaken en dan de behuizing aan die kant van de transfer gearbox afhalen om de differentieel unit weer goed te plaatsen?
Dank alvast,
Roy