HEEN EN WEER, HEEN EN WEER....
Geplaatst: zo 16 okt 2005, 16:43
En de boot was ook nog eens vol, maar is gelukkig niet gezonken.
Vrijdagavond om 09.00 met eega op de P&O ferry naar Hull gestapt. Op de boot werden we zowel vrijdagavond als zaterdagavond ook nog eens vergast op een heuse musical, bingo en ander vermaak.
Enfin, zaterdagmorgen om 08.00 na een goede nachtrust in Hull gearriveerd en daar op de bus gestapt naar Barton upon Humber alwaar de verkoper ons van het busstation afhaalde.
De via ebay gekochte 72er Series III 88" viel in het echt niet tegen ('t is toch een gok iets te kopen van een internetfotootje). Proefritje gemaakt, geen slechte indruk. Papierwinkel was in orde, V5 en MOT tot juli '06. Ook nog enkele 'spareparts' erbij gekregen waaronder een heuse bullbar (is nu te koop), het orginele owners manual ! , enkele v-snaren en wat klein grut. Na overhandiging van de verschuldigde pecunnia kon het echte werk beginnen: in een vreemd land in een vreemde auto met het stuur aan een vreemde kant en ook nog eens links rijden... Oeff, wel enkele zweetdruppeltjes weggewerkt. Gelukkig was de afstand naar de docks maar 6 km.
Om 17.00 't karretje in de buik van de ferry geschoven en 's avonds na een hapje weer genoten van enig muzikaal vermaak.
Vanmorgen om 08.00 in Europoort aangekomen, even een spannend moment of tie zou starten, jawel hoor, vervolgens de laro aan wal gereden, moeder de vrouw in de Mondeo gezet en de optocht naar Enschede kon beginnen. Als je enkele jaren niet meer in een laro van een dergelijk bouwjaar hebt gereden komt het contrast met een van alle luxe voorziene station van 4 jaar oud wel even schril over. Na een paar honderd meter kwam echter het oude vertrouwde gevoel weer terug, het gevoel van een stuurman aan het grote roer van een zwabberende boot. De rit van 220 kilometer van Europoort over de A15 tot Arhem en vervolgens via de achterhoek naar Enschede verliep vlot. Het motortje voelde zich ook op het vaste continent in z'n nopjes en de overdrive droeg aan 'enig' comfort bij. Het ene oog beurtelings gericht op de weg en in de achteruitkijkspiegel of moeders het nog wel bij kon houden, het andere oog voortdurend gericht op de temperatuur- en oliedrukmeter. Met een gangetje van 50/60 mijl gaf het torrteje geen krimp. Om 13.00 in Enschede aangekomen en gelijk afgetankt. Wat denk je? 30 liter, dus geen onaardig verbruik. Met 1 liter dure super legde de laro een afstand van maar liefst 7,3 km af.
En nu? Nu staat ie in z'n nieuwe stal een beetje bij te komen en kan ie alvast wennen aan z'n nieuwe omgeving. Komende week even een algeheel onderzoek door z'n nieuwe baasje ondergaan en dan maar eens kijken of kan worden volstaan met een cosmetische facelift of een wat ingrijpender operatie. Wordt ongetwijfelt vervolgt....
Vrijdagavond om 09.00 met eega op de P&O ferry naar Hull gestapt. Op de boot werden we zowel vrijdagavond als zaterdagavond ook nog eens vergast op een heuse musical, bingo en ander vermaak.
Enfin, zaterdagmorgen om 08.00 na een goede nachtrust in Hull gearriveerd en daar op de bus gestapt naar Barton upon Humber alwaar de verkoper ons van het busstation afhaalde.
De via ebay gekochte 72er Series III 88" viel in het echt niet tegen ('t is toch een gok iets te kopen van een internetfotootje). Proefritje gemaakt, geen slechte indruk. Papierwinkel was in orde, V5 en MOT tot juli '06. Ook nog enkele 'spareparts' erbij gekregen waaronder een heuse bullbar (is nu te koop), het orginele owners manual ! , enkele v-snaren en wat klein grut. Na overhandiging van de verschuldigde pecunnia kon het echte werk beginnen: in een vreemd land in een vreemde auto met het stuur aan een vreemde kant en ook nog eens links rijden... Oeff, wel enkele zweetdruppeltjes weggewerkt. Gelukkig was de afstand naar de docks maar 6 km.
Om 17.00 't karretje in de buik van de ferry geschoven en 's avonds na een hapje weer genoten van enig muzikaal vermaak.
Vanmorgen om 08.00 in Europoort aangekomen, even een spannend moment of tie zou starten, jawel hoor, vervolgens de laro aan wal gereden, moeder de vrouw in de Mondeo gezet en de optocht naar Enschede kon beginnen. Als je enkele jaren niet meer in een laro van een dergelijk bouwjaar hebt gereden komt het contrast met een van alle luxe voorziene station van 4 jaar oud wel even schril over. Na een paar honderd meter kwam echter het oude vertrouwde gevoel weer terug, het gevoel van een stuurman aan het grote roer van een zwabberende boot. De rit van 220 kilometer van Europoort over de A15 tot Arhem en vervolgens via de achterhoek naar Enschede verliep vlot. Het motortje voelde zich ook op het vaste continent in z'n nopjes en de overdrive droeg aan 'enig' comfort bij. Het ene oog beurtelings gericht op de weg en in de achteruitkijkspiegel of moeders het nog wel bij kon houden, het andere oog voortdurend gericht op de temperatuur- en oliedrukmeter. Met een gangetje van 50/60 mijl gaf het torrteje geen krimp. Om 13.00 in Enschede aangekomen en gelijk afgetankt. Wat denk je? 30 liter, dus geen onaardig verbruik. Met 1 liter dure super legde de laro een afstand van maar liefst 7,3 km af.
En nu? Nu staat ie in z'n nieuwe stal een beetje bij te komen en kan ie alvast wennen aan z'n nieuwe omgeving. Komende week even een algeheel onderzoek door z'n nieuwe baasje ondergaan en dan maar eens kijken of kan worden volstaan met een cosmetische facelift of een wat ingrijpender operatie. Wordt ongetwijfelt vervolgt....