Na weer een hele dag sleutelen was het dan vanmiddag laat dan eindelijk zover:
RagRover stond weer in vol ornaat op zijn BFG's na wekenlang vanalles en nog wat. Met name een zekere rechtse hockeystick.
Dit na vandaag eerst een volledige reconstructie van de volledige verlichtingsbedrading en -bediening, de stuurstangbussen erop en de nieuwe stuurdemper eronder. Aircoriem eraf voor het juiste V8-vermogen, en starten dat ding! De bedrading van de gasinstallatie weer aangesloten, maar oeps hij startte ineens op benzine, en WAT voor benzine! Stekkertje verkeerd om? Eeeuh....Rob toch!
Toen hops de mentor montage achter het stuur, en ik ernaast. Effe checken wat Rag nu doet! Na een paar keer klikken met de gas/benzine-knop hield de rook op van de prehistorische mengsmering, en ineens begonnen de 8 cilinders leuk te fluiten...
Als iemand op de route tussen Deurne en Venray het roaren van de Cherrybomb uitlaat NIET gehoord heeft, is-ie ècht stokdoof. Wij waren in ieder geval grijnzend aan het glunderen tijdens de test!
Meer als een grijze flits heeft overigens niemand gezien, dus wat betreft de discussie over aso-terreinwagens, tegenstanders hebben vanmiddag niets te melden gehad.
Ik vind dat we vandaag ook netjes afstand gehouden hebben, of als-ie niet hard genoeg ging, de personenauto in kwestie voor ons, we die auto netjes doch bijzonder rap en vakkundig ingehaald hebben....-)
Volgens de mentor was Rag bijzonder geslaagd voor de betreffende test, nu nog enkele modificaties voor de APK, en dan gaan de Tatu-stickers erop........
Nog eentje, uit een brochure* die in zo'n kleine oplage gedrukt is dat de foto's er met de hand in geplakt zijn en men het voldoende vond om de verkeerd opgegeven wielbasis met pen te corrigeren...