130 cc

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Def 2000

130 cc

Bericht door Def 2000 »

Hoi,
Een vraag is een Defender 130cc in Nederland hetzelfde als in Duitsland?
Of is zij in Nederland aangepast voor "grijskenteken".
Als ze hetzelfde zijn hoef je namelijk geen BPM te betalen als je haar uit Duitsland importeerd.
M.VR.GR.
Def 2000
Frans

Re: 130 cc

Bericht door Frans »

Uitleg.

Snap niet wat je bedoelt.

Landrover heeft geen 130 cc gemaakt.
En bij invoer moet je altijd BPM betalen.

Frans Bonnes
Han

Re: 130 cc

Bericht door Han »

klein deel uitleg,

130 cc staat voor 130 Crew Cab :-)

bpm verhaal weet ik niet
ik dacht dat ivm nederlandse eisen de as verplaatst is ??

Grtzzz,

Han
"Lizzie"disco 300 tdi automaat
Frans

Re: 130 cc

Bericht door Frans »

Aanvulling.

Ben weer te vlug geweest en dus weer wat vergeten
Er had na 130 cc nog een ;-) moeten staan.

Maar ik dacht dat een 130 altijd een dubbele cabina had, en er dus maar een uitvoering van was.

Frans Bonnes
88serie123

Re: 130 cc

Bericht door 88serie123 »

Je moet een truc toepassen. De 130 is nog steeds een 127. Alleen de naam is gewijzigd. Ivm met de eisen dubbele cabine en grijs kenteken moest de wielbasis worden aangepast. Alle via NL dealer geleverde 130's zijn aangepast (naar 133 of 134 inch). Er zijn ook mensen die een 130 uit Duitsland hebben gehaald en op kenteken gezet. Hoe ze dat hebben opgelost, weet ik niet, maar er zijn topics over in het prikbord archief.

Indien je de auto op geel kenteken zet, is er geen aanpassing nodig.
Sails

Re: 130 cc

Bericht door Sails »

er bestaan 2 mogelijkheden
1e chassis doorzagen en verlengen, as verplaatsen doe je zo dus
2e bak inkorten tot 150 cm
Informatie heeft Tijsterman autosport
Jaap
Plaats reactie