-het begin is gemaakt voor de "swift proof" bumper.
-een lengte van 50x120x3 koudgewalst U profiel op maat gezaagd.
-inkepingen gemaakt zodat hij zo dicht mogelijk op het chassis zit
-montage platen met M12 boutgaten die vlak op de kopse kanten van het chassis komen.
HD bumper Disco
Re: HD bumper Disco
Mag ik misschien een kleine waarschuwing plaatsen?
Bij een ongeluk lijkt je bumber natuurlijk sterker maar in werkelijkheid verander je de kreukzone die speciaal is afgestemd voor dit type wagen. Met andere woorden, zo'n stuk staal kan zich tegen je keren met nare gevolgen..........of de andere partij komt er niet goed vanaf.
Ik hou zelf ook wel van stevige constructies maar er is natuurlijk wel over nagedacht in de fabriek.
Groet Henk (niet kwaad bedoeld hoor dit berichtje)
Bij een ongeluk lijkt je bumber natuurlijk sterker maar in werkelijkheid verander je de kreukzone die speciaal is afgestemd voor dit type wagen. Met andere woorden, zo'n stuk staal kan zich tegen je keren met nare gevolgen..........of de andere partij komt er niet goed vanaf.
Ik hou zelf ook wel van stevige constructies maar er is natuurlijk wel over nagedacht in de fabriek.
Groet Henk (niet kwaad bedoeld hoor dit berichtje)
Re: HD bumper Disco
Henk,
daarom heb ik ook gekozen voor 3mm U en niet voor 4mm koker wat meer gebruikt wordt.
3mm U is meer een halve mm dikker dan de originele bumper.
maar daar ik het een intergraal geheel maak wordt ie toch wat stijver dan de originele
daarom heb ik ook gekozen voor 3mm U en niet voor 4mm koker wat meer gebruikt wordt.
3mm U is meer een halve mm dikker dan de originele bumper.
maar daar ik het een intergraal geheel maak wordt ie toch wat stijver dan de originele