SAM...de vorderingen en frustraties
Geplaatst: ma 10 okt 2005, 13:48
Beste mede-Prikkers,
Na vorige week zondag lijdzaam als bijrijder meegereden te hebben in Boesman van Robert (nee hoor...het was erg leuk!), moest er maar weer eens aan SAM gewerkt gaan worden. Bij gebrek aan heel veel tijd, hebben we gisteren de hele zondag er aan opgeofferd.
Ik moet zeggen dat ik best wel eens loop te GVD-en als er iets weer eens niet los wil. Of als het simpeler in de defensie boeken omschreven staat, dan dat het werkelijk is. De voetenplaten en versnellingsbaktunnel verwijderen bijvoorbeeld. Met alleen de bevestigingsmiddelen losdraaien (als dat al lukte) was ik er niet. De handrem moest los omdat de voetenplaat er niet langs omhoog kon en bij de versnellingsbaktunnel heb ik de hele kachel moeten demonteren. Ach...het houdt je (letterlijk) van de straat.
Nu wil ik ook de zittingkast los gaan halen, maar ook die bevestigingsmiddelen willen na 24 jaar en diverse schilderbeurten van geen wijken weten. Dat wordt nog een lekker klusje. En het liefst zou ik ook de bak nog eraf lichten omdat ik dan goed bij het chasis kan om dit een Owatrol-beurt te geven. Dit onder het motto van onze Land Rover-goeroe: "Als we dan toch bezig zijn..." Iemand enige tips hieromtrent?
En het blok moet er ook nog uit zodat de krukas eruit gelicht kan worden. Nieuwe spiebaan erin vonken en dan kan de nieuwe krukaspulley erop. Ik moet zeggen dat ik daar best tegen op zie.
MZL,
Erskine, die mentaal even een opkikkertje nodig heeft.
Na vorige week zondag lijdzaam als bijrijder meegereden te hebben in Boesman van Robert (nee hoor...het was erg leuk!), moest er maar weer eens aan SAM gewerkt gaan worden. Bij gebrek aan heel veel tijd, hebben we gisteren de hele zondag er aan opgeofferd.
Ik moet zeggen dat ik best wel eens loop te GVD-en als er iets weer eens niet los wil. Of als het simpeler in de defensie boeken omschreven staat, dan dat het werkelijk is. De voetenplaten en versnellingsbaktunnel verwijderen bijvoorbeeld. Met alleen de bevestigingsmiddelen losdraaien (als dat al lukte) was ik er niet. De handrem moest los omdat de voetenplaat er niet langs omhoog kon en bij de versnellingsbaktunnel heb ik de hele kachel moeten demonteren. Ach...het houdt je (letterlijk) van de straat.
Nu wil ik ook de zittingkast los gaan halen, maar ook die bevestigingsmiddelen willen na 24 jaar en diverse schilderbeurten van geen wijken weten. Dat wordt nog een lekker klusje. En het liefst zou ik ook de bak nog eraf lichten omdat ik dan goed bij het chasis kan om dit een Owatrol-beurt te geven. Dit onder het motto van onze Land Rover-goeroe: "Als we dan toch bezig zijn..." Iemand enige tips hieromtrent?
En het blok moet er ook nog uit zodat de krukas eruit gelicht kan worden. Nieuwe spiebaan erin vonken en dan kan de nieuwe krukaspulley erop. Ik moet zeggen dat ik daar best tegen op zie.
MZL,
Erskine, die mentaal even een opkikkertje nodig heeft.