Nog een: een elektrische..
Geplaatst: di 18 feb 2003, 18:36
Wie o wie heeft er een antwoord.
Mijn 110 2,5td heeft sinds zijn herbouw met militaire kabelboom een "leuk" fenomeen. Na enige kilometers gereden te hebben begint er een relais (gemonteerd aan de bulkhead boven de stuurkolom) te klapperen. Het is een ritmisch klapperen zonder enig zichtbaar gevolg. Het lijkt erop dat als mijn accu opgeladen is dit verschijnsel optreedt. Dit "probleem" is ontstaan na het inbouwen van een militaire (2,5 diesel) kabelboom. Het belasten van de accu/dynamo doet het klapperen tijdelijk stoppen. Enig idee.
Tweede vraag: waarom geeft mijn voorgloei lampje op het dashboard niet aan wanneer er lang genoeg voorgegloeit is? Dit blijft branden zolang ik de sleutel in de voorgloei stand houdt. Hoe lang is "normaal" gloeien?
Graag jullie reaktie...
Gert
Mijn 110 2,5td heeft sinds zijn herbouw met militaire kabelboom een "leuk" fenomeen. Na enige kilometers gereden te hebben begint er een relais (gemonteerd aan de bulkhead boven de stuurkolom) te klapperen. Het is een ritmisch klapperen zonder enig zichtbaar gevolg. Het lijkt erop dat als mijn accu opgeladen is dit verschijnsel optreedt. Dit "probleem" is ontstaan na het inbouwen van een militaire (2,5 diesel) kabelboom. Het belasten van de accu/dynamo doet het klapperen tijdelijk stoppen. Enig idee.
Tweede vraag: waarom geeft mijn voorgloei lampje op het dashboard niet aan wanneer er lang genoeg voorgegloeit is? Dit blijft branden zolang ik de sleutel in de voorgloei stand houdt. Hoe lang is "normaal" gloeien?
Graag jullie reaktie...
Gert