ola!
hier weer eens wat uit portugal.
daar mijn rr 3.5 in de revisie is. dacht ik dat dit een goed moment was om de laro fam te vergroten zo gezegd zo gedaan een beetje rond gekeken en na wat onderhandelen een defender 110 200 tdi pickup 1994 gekocht. zo simpel als het nu klinkt is het natuurlijk niet gegaan. daar in dit land niets simpel kan. maar daar zal ik niet over uit weiden.
mijn vraag is hij had 137000 km gelopen en de verkoper zei dat de distributieriem is vervangen. hoe kan ik dit controleren. ik heb tot op heden nog geen ervaring met diesel blokken maar dit gaat ongetweifeld veranderen.
en heeft men nog andere praktische tips.
chau!
hanzel.
o ja het iberische laro treffen was zwaar okay. ik denk dat het vorig jaar in pt land drukker was en iets beter georganiseerd maar het was erg leuk.
volgend jaar weer in portugal in gois dus weer een thuis wedstrijd.
houd er dus rekening mee.
defender 110 pickup
Re: defender 110 pickup
Hanzel,
Als je een rekening van een garage hebt met daar op vermelding dat de distributie riem vervangen is weet je waneer het voor het laatst gebeurt is.
Ik ben geen 200TDi kenner maar ik dacht dat 60000 km standaard is voor een vervanging.
Als je twijfelt vervangen... Breekt ie dan heb je kans je blok vaarwel te zeggen en dat zonder zijn. met 137000 km is ie net goed ingelopen
De riem zelf kost niet zo veel het is allen een beetje werk.
Het zal bij elkaar niet meer dan een 100 á 200 euri's hoeven kosten dacht ik.
Andere prikkers kunnen misschien beter adviseren.
Maar
Niet twijfelen....
Ian
Als je een rekening van een garage hebt met daar op vermelding dat de distributie riem vervangen is weet je waneer het voor het laatst gebeurt is.
Ik ben geen 200TDi kenner maar ik dacht dat 60000 km standaard is voor een vervanging.
Als je twijfelt vervangen... Breekt ie dan heb je kans je blok vaarwel te zeggen en dat zonder zijn. met 137000 km is ie net goed ingelopen
De riem zelf kost niet zo veel het is allen een beetje werk.
Het zal bij elkaar niet meer dan een 100 á 200 euri's hoeven kosten dacht ik.
Andere prikkers kunnen misschien beter adviseren.
Maar
Niet twijfelen....
Ian
Re: defender 110 pickup
Het is mogelijk de distributieriem te bekijken via een inspectiegaatje. Persoonlijk ben ik daar niet zo van gecharmeerd, maar het kan. Wat je zult zien (of liever niet natuurlijk) is meer of minder restanten van de distributieriem (stof-achtig)
Arthur
Arthur