koppelingcylinder
koppelingcylinder
wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst de koppelingscylinder van mijn defender 110/200 tdi (1991) eruit kan krijgen. hij is namelijk lek. Er zullen andere o-ringen in moeten. ?? alvast bedankt.
Re: koppelingcylinder
janbert schreef:
>
> wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst de
> koppelingscylinder van mijn defender 110/200 tdi (1991) eruit
> kan krijgen. hij is namelijk lek. Er zullen andere o-ringen
> in moeten. ?? alvast bedankt.
Hallo Janbert,
Is het de bovenste of onderste cylinder?
>
> wie kan mij vertellen hoe ik het makkelijkst de
> koppelingscylinder van mijn defender 110/200 tdi (1991) eruit
> kan krijgen. hij is namelijk lek. Er zullen andere o-ringen
> in moeten. ?? alvast bedankt.
Hallo Janbert,
Is het de bovenste of onderste cylinder?
Re: koppelingcylinder
Ik denk dat vervangen de beste remedie is.
De kosten zijn te overzien +/- € 40,00 (+ garantie)
Vaak is de slijtage ontstaan door vocht in de dot 4 olie waardoor de toleranties
in de cylinder vaak naar de eeuwige jachtvelden zijn.
O-ringen vervangen is meestal maar een tijdelijke oplossing en een heel gepruts
vind ik.
Het uitnemen van de cylinder is niet zo moeilijk. Draai de olieleideing los en de montagebouten. gewoon uitnemen..kan lastig zijn qua bereikbaarheid.
De kosten zijn te overzien +/- € 40,00 (+ garantie)
Vaak is de slijtage ontstaan door vocht in de dot 4 olie waardoor de toleranties
in de cylinder vaak naar de eeuwige jachtvelden zijn.
O-ringen vervangen is meestal maar een tijdelijke oplossing en een heel gepruts
vind ik.
Het uitnemen van de cylinder is niet zo moeilijk. Draai de olieleideing los en de montagebouten. gewoon uitnemen..kan lastig zijn qua bereikbaarheid.
Re: koppelingcylinder
mooi alleen ik weet niet hoe ik bij de onderste bout moet komen. A als ik er bij kan draai hij mee. B er is geen ruimte. En ik zie niet zo zitten om de hoofdrem bekrachtiger er helemaal uit te moeten nemen. Hoe werk dit wel.
Re: koppelingcylinder
Je kunt vanuit de pedaalbox achter de interieurafwerking ook bij de bouten komen.
Leg in de motorruimte een ring/steeksleutel over de moer en laat heb "vastlopen"
als je van binnenuit draait.
Nu kun je in een draaiende beweging het geheel uitnemen.
Leg in de motorruimte een ring/steeksleutel over de moer en laat heb "vastlopen"
als je van binnenuit draait.
Nu kun je in een draaiende beweging het geheel uitnemen.
Re: koppelingcylinder
mooi gezegd, alleen zit de bout in het huis van de koppelings pedaal. Ik heb de indruk dat dit huis er volledig uit moet. Klopt dit ook.
Re: koppelingcylinder
Ja, je neemt het geheel (behuizing + cylinder) uit de motorruimte.
Kan zonder de omgeving te moeten "ruimen" !!!!
Om de trekstang v/d pedaalslag te kunnen bewerken heb ik een ringsleuten openge
slepen zodat hij over het draadeind past en dan naar achter of voor schuivend op de moeren komt Er is nl geen ruimte voor een steeksleutel.Wel om te zekeren maar niet om te draaien.
Kan zonder de omgeving te moeten "ruimen" !!!!
Om de trekstang v/d pedaalslag te kunnen bewerken heb ik een ringsleuten openge
slepen zodat hij over het draadeind past en dan naar achter of voor schuivend op de moeren komt Er is nl geen ruimte voor een steeksleutel.Wel om te zekeren maar niet om te draaien.
Re: koppelingcylinder
Beste Woodpecker,
Je geeft me eerst aan dat je de moer moet laten vast lopen. Maar deze zijn vast aan het huis bevestigd. Als ik dus het huis en de cylinder er uit moet halen dan gaat ook het pedaal mee. Past dat wel door de sparing die er zit of moet ik daar ook van alles slopen?
Je geeft me eerst aan dat je de moer moet laten vast lopen. Maar deze zijn vast aan het huis bevestigd. Als ik dus het huis en de cylinder er uit moet halen dan gaat ook het pedaal mee. Past dat wel door de sparing die er zit of moet ik daar ook van alles slopen?
Re: koppelingcylinder
Nee je hoeft verder niets te slopen. Door een beetje de pedaalbox te draaien kan de pedaal zo mee naar buiten. De pedaalbox kan gekit zitten. Verwijder eerst even pedaalrubber, scheelt een paar mmtrs.