Laatste lootjes voor herkeuring RDW
Geplaatst: wo 21 sep 2005, 03:05
Aanstaande vrijdag heb ik de herkeuring van mijn ex-leger series III uit 1979. De volgende punten komen dan aan de orde:
1/Conformiteitsverklaring overleggen.
-Nou, mooie boel dit geintje. De bewuste persoon van Landrover Nederland, die zich (waarschijnlijk als enige) hiermee bezighoud was op vacantie tot 13 september. Kan gebeuren. Je moet wel binnen 4 weken na keuring een afspraak maken voor herkeuring. Wachten geblazen, dus. Als iemand met zijn oldie naar het RDW moet, dan raad ik hem aan eerst naar LaRo NL te bellen, of die ene persoon vacantie, dan wel ziekteplannen heeft....Enfin. Toen ik eindelijk contact met de bewuste persoon had, werd mij al snel te kennen gegeven, dat het moeilijk, dan wel onmogelijk was om een verklaring te krijgen voor een geel kenteken. Tja, dan maar gegaan voor grijs....Alhoewel er achter een zitje is voor een boordschutter.. Ik heb mijn gegevens doorgefaxed en er zou een paar dagen mee gemoeid zijn. Contact met Engeland e.d...Na 3 dagen zelf gebeld en ja hoor, het was in orde. De papieren waren er. Zodra Landrover Nederland 119 Euro (!) overgemaakt gekregen zou hebben, zouden de papieren opgestuurd worden.... Hier gaan dus nogmaals enige dagen overheen. Te laat voor de keuring dus. Morgen bellen of Landrover Nederland de papieren stuurt voor het geld er is. Ben benieuwd. Ik heb per Girotel overgemaakt, maar dat duurt natuurlijk weer een paar dagen. Oja, je moet de woonplaats van de begunstigde invullen. Wisten jullie dat Landrover Nederland in BEESD zit... NERGENS te vinden op hun website...
2/Remvertraging was niet in orde: geen 5.2 m/secvertraging bij 500 Newton trappen....
-Ik heb eerst alle remschoenen ''opgeruwd' met een staalborstel op een boormachine en flink wat overdwars gekrast. Ik kwam er ook achter dat de onderste cylinder rechtsvoor nat was. Niet erg nat, maar toch...Ik zie geen kans dat nog in orde te maken voor vrijdag. Ik heb de remmen verder goed afgesteld. Daarna heb ik de slang van de servo losgehaald en volgens mij maakte dit qua remkracht geen verschil....Ook al niet blij mee. Affijn, het wordt toch geen geel kenteken, maar een grijs. En dat maakt volgens mij ook verschil in remkracht. Ik vind overigens zelf dat de auto vrij goed remt...Beter dan eerst.
3/Schokdempersbevestigingsbout los. Rubbers vooras en achteras controleren cq vervangen....
-Ik heb alle bouten van voor en achter nagelopen, maar ik heb niks gevonden wat los zat...Ik weet ook niet precies wat ze onder schokdempers bedoelen. Volgens mij zijn de verticale veerpoten schokdempers. En niet het horizontale staalpakket. Affijn, alles zit ECHT vast, wat vast moet zitten.
4/Rubbers vooras en achteras controleren cq vervangen....
- Daar snap ik dus ook weer niks van. Ik ga er van uit dat hij die stootrubbers bedoelt. Voor als je te ver doorveert.. Nou, die hebben dus helemaal niks geleden. Het zal wel zijn. Ik zie wel.
Ik hou jullie (gewenst of ongewenst) op de hoogte.
Groet,
Cees
1/Conformiteitsverklaring overleggen.
-Nou, mooie boel dit geintje. De bewuste persoon van Landrover Nederland, die zich (waarschijnlijk als enige) hiermee bezighoud was op vacantie tot 13 september. Kan gebeuren. Je moet wel binnen 4 weken na keuring een afspraak maken voor herkeuring. Wachten geblazen, dus. Als iemand met zijn oldie naar het RDW moet, dan raad ik hem aan eerst naar LaRo NL te bellen, of die ene persoon vacantie, dan wel ziekteplannen heeft....Enfin. Toen ik eindelijk contact met de bewuste persoon had, werd mij al snel te kennen gegeven, dat het moeilijk, dan wel onmogelijk was om een verklaring te krijgen voor een geel kenteken. Tja, dan maar gegaan voor grijs....Alhoewel er achter een zitje is voor een boordschutter.. Ik heb mijn gegevens doorgefaxed en er zou een paar dagen mee gemoeid zijn. Contact met Engeland e.d...Na 3 dagen zelf gebeld en ja hoor, het was in orde. De papieren waren er. Zodra Landrover Nederland 119 Euro (!) overgemaakt gekregen zou hebben, zouden de papieren opgestuurd worden.... Hier gaan dus nogmaals enige dagen overheen. Te laat voor de keuring dus. Morgen bellen of Landrover Nederland de papieren stuurt voor het geld er is. Ben benieuwd. Ik heb per Girotel overgemaakt, maar dat duurt natuurlijk weer een paar dagen. Oja, je moet de woonplaats van de begunstigde invullen. Wisten jullie dat Landrover Nederland in BEESD zit... NERGENS te vinden op hun website...
2/Remvertraging was niet in orde: geen 5.2 m/secvertraging bij 500 Newton trappen....
-Ik heb eerst alle remschoenen ''opgeruwd' met een staalborstel op een boormachine en flink wat overdwars gekrast. Ik kwam er ook achter dat de onderste cylinder rechtsvoor nat was. Niet erg nat, maar toch...Ik zie geen kans dat nog in orde te maken voor vrijdag. Ik heb de remmen verder goed afgesteld. Daarna heb ik de slang van de servo losgehaald en volgens mij maakte dit qua remkracht geen verschil....Ook al niet blij mee. Affijn, het wordt toch geen geel kenteken, maar een grijs. En dat maakt volgens mij ook verschil in remkracht. Ik vind overigens zelf dat de auto vrij goed remt...Beter dan eerst.
3/Schokdempersbevestigingsbout los. Rubbers vooras en achteras controleren cq vervangen....
-Ik heb alle bouten van voor en achter nagelopen, maar ik heb niks gevonden wat los zat...Ik weet ook niet precies wat ze onder schokdempers bedoelen. Volgens mij zijn de verticale veerpoten schokdempers. En niet het horizontale staalpakket. Affijn, alles zit ECHT vast, wat vast moet zitten.
4/Rubbers vooras en achteras controleren cq vervangen....
- Daar snap ik dus ook weer niks van. Ik ga er van uit dat hij die stootrubbers bedoelt. Voor als je te ver doorveert.. Nou, die hebben dus helemaal niks geleden. Het zal wel zijn. Ik zie wel.
Ik hou jullie (gewenst of ongewenst) op de hoogte.
Groet,
Cees