Pagina 1 van 1
Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 02:52
door dennis
Hallo beste LR-Mensen,
ik zal ff uitleggen wat ik precies zoek.
Ben opzoek naar een LR(defender model) om adventures mee te beleven. zelf op te knappen en te onderhouden.
hellaas ben ik niet echt bekend met sleutelen en de eigenschappen van een LR. maar wil er graag meer over weten. wat bevoorbeeld belangrijk is bij de aanschaf van een LR(km, type/motor wat snel vervangen dient te worden) hoe ouder hoe zwaarder de motor?
wat ik zoek is dus iemand die het zelfde als mij is begonnen. ben een jonge fan van de defender. en heb wil graag met een defender gaan trekken.
Groetjes dennis
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 03:09
door louis
Dennis,
Leuk dat je weet wat je wilt.
Prima, lees alles wat los en vast is over landrover. Dat gaat goed met internet, en zo kom je vanzelf wel een leuke landrover tegen. Lees dus alle prikpagina-artikelen van de laatste 2jaar, en download alle gebruiksaanwijzingen, handboeken, werkplaatsboeken, echelons, reparatie en onderhoudsboeken.
Stel alle vragen die je bedenken kunt hier op dit forum, een landrover is minder moeilijk als je zou denken. Landrover is: Keep it simple, I'am stupit.
Grts Louis
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 09:21
door 110
Dennis,
kijk een s op de pagina's:
[members.ams.chello.nl]
(en dan bij downloads, en dan onderaan: LRCH.zip 10,3Mb Het bekende boekje van de LRCH over aanschaf 2e hands Landrover. )
en op de pagina:
[users.skynet.be]
(bij het onderwerp: manuals)
Succes
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 09:56
door Jorrit
Hoi Dennis,
Wat in iedergeval belangrijk om te weten voor jouw is wat je er allemaal mee wil gaan doen. Er zijn vrij veel "modellen" je heb de serie's '88 (is de korte 88 inch) je de 109 (is de lange 109 inch) en de lightweight dan van af 1984 komen hier de 90 en de 110 voor in de plaats en in ' 91 hebben ze de naam defender gekregen.
Daarnaast zijn ze uit gevoerd met benzine (gas) motoren en diesel.
Benzine 2,25 viercilinder en de V8 3,5 liter (misschien nog wel meer maar deze ken ik alleen).
Diesel 2,25D, 2,5D, 2,5TD, 200TDI, 300TDI dit zijn allemaal 4 cilinders en de TD5 is een 5 cilinder ergens hoort hier ook nog een 6 cilinder tussen maar hier ken ik de motor inhoud niet van.
Het is eerst interesant om te weten wat je met de auto wil voor dat we je advies over een type kunnen geven.
Groetjes Jorrit
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 09:57
door Aad Koene
Dennis,
Welkom bij de "Club".
Zoals Louis en 110 al zeiden: Lezen, lezen, vragen, vragen, kijken.
Maak aan de hand van het aankoopboekje van de LRCH een lijstje met punten die bij de aanschaf belangrijk zijn om op te letten.
Breid dat lijstje uit met punten die je zelf belangrijk vind aan een Land Rover.
Ga met dat lijstje naar plaatsen waar Land Rovers te koop staan en geef cijfers voor elk punt op het lijstje en ga daarna naar huis.
Leg het lijstje weg en pak het een paar dagen later, bekijk heel kritisch of de punten die je gegeven hebt voor je gevoel nog steeds kloppen, zo niet corrigeer ze.
Doe dit verschillende keren, langzaam aan "leer" je naar Land Rover`s te kijken zonder "Oh" en "Ah" en de neiging om hem gelijk te kopen.
Kijk op de LRCH-site bij Rovertjes, op Marktplaats.nl en op de diverse handelarensites (te vinden op Landrover.startpagina.nl) wat er te koop wordt aangeboden.
Kijk ook eens op de site van Jurjen Brouwer, daar staat een overzichtje van de meningen (vrijblijvend) van ons over verschillende leveranciers.
Steek er veel tijd in, dat is de enige en ultime manier om die ene Land Rover te vinden die bij je past en die je graag wilt hebben.
Succes,
Aad Koene, LR S2a 109" Stawag RHD Safari "Tinkerbell"
PS: stel gerust alle vragen die je beantwoord wil hebben op het Prikbord want daar is het voor.
"De enige DOMME vraag is een niet gestelde vraag!!"
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 10:06
door The_dude
Landrover is gemaakt volgens het kiss-model. Dat staat voor keep it stupid simple.
Suc6 met wat inspanning en tijd gaat het allemaal lukken.
Ik heb ook geen sleutelachtergrond maar met boeken en het forum kom je een heel eind. Wat ik heb nog nooit mee gemaakt dat iemand hier te berroerd was om iets te vertellen, of te helpen.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 12:24
door La Gomera
Ola Dennis!
Als je er een op het oog hebt vraag dan via het prikbord of iemand met kennis van zake die daar in de buurt woont of hij/zij met je mee wil gaan. Een paar extra ogen en hersenen zijn altijd prima om er bij te hebben.
Adios, Henk.
Re: Minimum eisen LR wie helpt mij opweg
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 15:38
door Disco
Ha die Dennis over smaak valt niet te twisten.
Zo als je ziet kan je op deze (laro en in vele gevalle koffie) verslaafdeside heel wat kennis vandaan halen, ik denk dat vele onder ons al sleutelend wiizer zijn geworden
We zitten over heel nedeland verspreid en hebben alle onze laro passie.
Onder de aanbieders zowel zakelijk als partikulier zit kaf tussen het koren.
Aldus sprak deze door schade en schande wijzer geworden man.
zoek wat je mooi vind kijk niet op een verfje(de body is van alluminuim) meer of minder neem een kenner mee die jouw kan vertellen wat en waar je problemen kan en mag verwachten
Heel veel plezier in het land der laroverslaafde
Groeten Theo Kaufmann/Disco
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 20:05
door dennis
Ten eerste wil ik jullie bedanken,
het word allemaal iedere dag steeds duidelijker. en weet steeds meer wat ik wil.
ik vraag daarom jullie mening:
wat vinden jullie van deze auto:
[zoek.autotrader.nl]
ik vind het persoonlijk een erg mooie wagen kwa model.
mensen bedankt en hoop nog veel van jullie te horen.
Gr. dennis
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 20:14
door The Dude
Is indd mooi model.
Ik heb alleen me bedenkingen bij de prijs, maar ik ben vast niet de enige.
Groet,
Martijn
[landrover.mine.nu]
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 20:37
door aad G
nee inderdaadgoed gezien Dude.
een beetje 110 met een redelijke km stand en in een "nog jaren lol" van staat kost gewoon rond de 8000 euro.
Ik wil echt geen reclame maken en in aanmerking komen voor koffie maar ga nou naar een de site van Bolleboom kijken.
Mail hem eens.
Hij rekent echt niet teveel en als het een barrel is zegt hij het ook.
Er staat bijvb een 110 voor 8700. Die heb ik zelf zien staan. Dan koop je een perfect ding.
Lekker zelf klooien om er wat leuks van te maken.
Voor een paar duizend euro kan je mazzel hebben, maar ik ben bang van niet.
Ik zou die van mij zeker niet te koop zetten voor zo weinig als er niets mee aan de hand was.
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 20:42
door Serious IIa
Hoi Dennis,
ter aanvulling op aad G.
Ron heeft ook wel bakken van rond de 1000 euro............. Maar..........
Dan zegt hij er ook bij dat hij hartstikke gaar is! maar dan weet je het tenminste
Groet Bowy
en succes met zoeken en de keuze!
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 23:11
door albert
hallo dennis
Weet je de achtergrond van deze auto al?? Ik kan me vergissen maar volgens mij heeft deze nog al wat strand ervaring. Het logo wat aan de zijkant staat komt mij heel bekend voor.
Groet
Albert
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 23:29
door Dennis101
Ik heb ook mijn twijfels, gezien de lage prijs.
Een collega van mij kocht vorig jaar een 110 V8 van hetzelfde bouwjaar voor 6500 euro, en dat was al een koopje gezien de staat (goed dus).
Dus voor het bedrag van deze verwacht ik een krokant geheel.
Dennis B.
Re: TEN EERSTE BEDANKT VOOR DE REACTIES - Minimum eisen LR wie h
Geplaatst: zo 16 feb 2003, 23:33
door Serious IIa
Als hij alleen maar krokant is vindt ik het nog niet eens zo'n gekke prijs..... Ik bedoel als de aandrijflijn nou ook slecht zou zijn. Maar als het alleen de aandrijflijn is dan koop je een nieuw chassis voor 1400 euro en een schutbord voor 600 , dan heb je een mooi projectje die voorjaar en heb je inclusief nog wat onverwachte bijkomende kosten voor nog geen 6000 euro een keiharde auto .
Groet Bowy
ps je moet natuurlijk wel van sleutelen houden!