Verschoven (?) distributieriem

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Petra en René

Verschoven (?) distributieriem

Bericht door Petra en René »

Hallo,
In Namibie is vorige week een nieuwe distributieriem in onze defender 110 2.5D uit 1986 geplaatst. Een aantal dagen prima gereden (ca. 800 km) totdat gisterenochtend een heel akelig ratelend geluid uit de motor kwam. Vervolgens hadden we nagenoeg geen "power" meer en zijn moeizaam bij een garage beland. Daar bleek dat de de tandwielen die door de distributieriem worden aangedreven totaal waren versprongen (niet een tandje maar heel veel tandjes). Nu is een en ander weer "rechtgezet" en klinkt de motor weer normaal. De garage weet niet wat het is geweest... We zijn een beetje huiverig dat dit nog een keer kan gebeuren en dat we dan ergens ziten waar geen garage in de buurt is. Heeft iemand enig idee wat het geweest kan zijn? Bij voorbaat dank voor eventuele reacties!
wilberth

Re: Verschoven (?) distributieriem

Bericht door wilberth »

Ik houdt het even op slecht gespannen distributieriem en daarom verschoven. Blijkbaar heb je geluk gehad en is alleen de pomptiming serieus verschoven, anders had hij beslist niet netjes gelopen met alleen alles opnieuw op tijd zetten. Dan had je ook wat stoters moeten vervangen of erger..

Zou me er niet te druk over maken als het nu netjes gemonteerd is.

Groet, Wilberth
Roald DI TDI & 3.9V8

Bericht door Roald DI TDI & 3.9V8 »

klinkt als een spanrol die niet goed vastgezet en of niet op de juiste spanning stond, het kan dan dat onder wisselende belasting de snaar verspringt
Apke

Bericht door Apke »

Petra en René schreef:
>
> Hallo,
> In Namibie is vorige week een nieuwe distributieriem in onze
> defender 110 2.5D uit 1986 geplaatst.

Ehhhh, waren er in Nederland geen garages :-)

Goeie reis verder.

Apke
www.larrie.nl
kiepke

Bericht door kiepke »

uurloon te duur

gr wim
fietser

Bericht door fietser »

Lijkt me wel een leuk ritje naar Namibie.

Heel veel plezier in elk geval daar in donker Afrika.

Arnold.
Plaats reactie