Stuurbekrachtiging Disco
Geplaatst: do 15 sep 2005, 14:04
Hallo hier allemaal.
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst, maar ik heb nu weer zoiets waarvan ik denk dat er hier vast mensen zijn die dit herkennen en me tips kunnen geven.
Ik heb een Discovery Diesel TDi van 1998 +/-250Kkm, waarvan van de ene op de andere dag de stuurbekrachtiging er mee opgehouden is (gewoon onderweg voel je ineens dat ie zwaar stuurt). De auto rijdt verder normaal, alleen hij stuurt heel zwaar.
Het vloeistofnivo is normaal, het enige dat ik kan zien is dat er een randje van de "v-snaar" (is zo'n multi-nogwat riem, zo'n platte) is afgelopen. Ik heb hiervoor dan ook een nieuwe gehaald, maar het lijkt erop dat de pulli van de stuurbekrachtigingspomp (3xwoordwaarde?) een stukje verschoven is (een paar millimeter) richting radiateur, waardoor het randje van de v-snaar is afgelopen. De pomp-pulli draait verder normaal mee en de auto rijdt ook normaal, afgezien van het zwaar sturen.
Een zoekopdracht op de site leverde geen concrete dingen op, wel veel leesvoer overigens.
Wat zou er kapot kunnen zijn, de stuurbekrachtigingspomp, het stuurhuis zelf, of toch beide?
Heeft ook iemand een idee wat die onderdelen kosten?
Groet van Henk, die lamme armen krijgt van het sturen maar toch blijft rijden, omdat dat nou eenmaal te leuk is om te laten
Het is al weer een tijd geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst, maar ik heb nu weer zoiets waarvan ik denk dat er hier vast mensen zijn die dit herkennen en me tips kunnen geven.
Ik heb een Discovery Diesel TDi van 1998 +/-250Kkm, waarvan van de ene op de andere dag de stuurbekrachtiging er mee opgehouden is (gewoon onderweg voel je ineens dat ie zwaar stuurt). De auto rijdt verder normaal, alleen hij stuurt heel zwaar.
Het vloeistofnivo is normaal, het enige dat ik kan zien is dat er een randje van de "v-snaar" (is zo'n multi-nogwat riem, zo'n platte) is afgelopen. Ik heb hiervoor dan ook een nieuwe gehaald, maar het lijkt erop dat de pulli van de stuurbekrachtigingspomp (3xwoordwaarde?) een stukje verschoven is (een paar millimeter) richting radiateur, waardoor het randje van de v-snaar is afgelopen. De pomp-pulli draait verder normaal mee en de auto rijdt ook normaal, afgezien van het zwaar sturen.
Een zoekopdracht op de site leverde geen concrete dingen op, wel veel leesvoer overigens.
Wat zou er kapot kunnen zijn, de stuurbekrachtigingspomp, het stuurhuis zelf, of toch beide?
Heeft ook iemand een idee wat die onderdelen kosten?
Groet van Henk, die lamme armen krijgt van het sturen maar toch blijft rijden, omdat dat nou eenmaal te leuk is om te laten
