vervolg startmotorpakt starterkrans niet
Geplaatst: za 15 feb 2003, 09:02
Hoi mensen,
Hier de afloop van mijn (mijn vaders) probleem. Hieronder eerst nog even mijn oorspronkelijke tekst.
****************************************************************************************
Ik zal me eerst even voorstellen voordat ik met mijn vraag kom. Ik ben Sandy Tjokrowidjojo. Ik woon in Deventer en heb vorig jaar mijn RR grijs kenteken moeten verkopen wegens de geboorte van mijn zoontje. Mijn vader rijdt nog steeds in een RR uit 88. Voor hem sla ik jullie ten rade omdat hij geen internet heeft en als hij dat had zou hij niet weten wat ermee te doen.
Het volgende is het geval. Een paar weken geleden begon de startmotor moeilijk te doen. Je kent het wel: hij wil niet starten, klap met de hamer en lopen maar weer. Nu hebben we de koolborstels vervangen. Alles doet het weer naar behoren.
Maar als de startmotor weer aan de auto is gemonteerd doet alles ( startmotor draait, bendex/ix? slaat uit/klikt) het maar de motor gaat niet rond???????????????
Ik hoop dat we gewoon iets over het hoofd zien want ik snap er niets meer van.
********************************************************************************************
Nou, we hadden de startmotor dus laten reviseren. Toen we hem weer terug hadden hebben we de startmotor direct gemonteerd en wat bleek, precies hetzelfde probleem!!. Weer eraf gehaald en proberen en piekeren en piekeren en proberen. Opeens vroeg ik me af of de startmnotor wel de goede kant op draaide. Bleek dus niet het geval te zijn. Wij weer terug naar het revisiebedrijf en het probleem voorgelegd. De startmotor draaide dus inderdaad de verkeerde kant op. De koolborstels zaten er verkeerd in. Ik heb ook helemaal geen verstand van elektromotoren. Was dus mijn eigen fout.
Maar wat ik me dan afvraag is, wat spoken die lui allemaal uit met een startmotor. Ik, iemand die voor het eerst een startmotor uit elkaar haalt moet het revisiebedrijf de oplossing geven en ondertussen vervangen ze hier en daar een onderdeel en schuiven je een rekening voor van 160 euro. Hadden ze dan zelf niet kunnen concluderen dat de polen verkeerd zaten. 160 euro door de neus geboord. Jammer.
Maar goed, de auto start weer en mijn vader is weer oppietoppie blij.
Groeten,
Sandy Tjokrowidjojo.
Hier de afloop van mijn (mijn vaders) probleem. Hieronder eerst nog even mijn oorspronkelijke tekst.
****************************************************************************************
Ik zal me eerst even voorstellen voordat ik met mijn vraag kom. Ik ben Sandy Tjokrowidjojo. Ik woon in Deventer en heb vorig jaar mijn RR grijs kenteken moeten verkopen wegens de geboorte van mijn zoontje. Mijn vader rijdt nog steeds in een RR uit 88. Voor hem sla ik jullie ten rade omdat hij geen internet heeft en als hij dat had zou hij niet weten wat ermee te doen.
Het volgende is het geval. Een paar weken geleden begon de startmotor moeilijk te doen. Je kent het wel: hij wil niet starten, klap met de hamer en lopen maar weer. Nu hebben we de koolborstels vervangen. Alles doet het weer naar behoren.
Maar als de startmotor weer aan de auto is gemonteerd doet alles ( startmotor draait, bendex/ix? slaat uit/klikt) het maar de motor gaat niet rond???????????????
Ik hoop dat we gewoon iets over het hoofd zien want ik snap er niets meer van.
********************************************************************************************
Nou, we hadden de startmotor dus laten reviseren. Toen we hem weer terug hadden hebben we de startmotor direct gemonteerd en wat bleek, precies hetzelfde probleem!!. Weer eraf gehaald en proberen en piekeren en piekeren en proberen. Opeens vroeg ik me af of de startmnotor wel de goede kant op draaide. Bleek dus niet het geval te zijn. Wij weer terug naar het revisiebedrijf en het probleem voorgelegd. De startmotor draaide dus inderdaad de verkeerde kant op. De koolborstels zaten er verkeerd in. Ik heb ook helemaal geen verstand van elektromotoren. Was dus mijn eigen fout.
Maar wat ik me dan afvraag is, wat spoken die lui allemaal uit met een startmotor. Ik, iemand die voor het eerst een startmotor uit elkaar haalt moet het revisiebedrijf de oplossing geven en ondertussen vervangen ze hier en daar een onderdeel en schuiven je een rekening voor van 160 euro. Hadden ze dan zelf niet kunnen concluderen dat de polen verkeerd zaten. 160 euro door de neus geboord. Jammer.
Maar goed, de auto start weer en mijn vader is weer oppietoppie blij.
Groeten,
Sandy Tjokrowidjojo.