SAM...the make-over
Geplaatst: wo 31 aug 2005, 14:26
Beste Prikkers,
We zijn goed van start. SAM staat geschorst bij schoonpa in de werkplaats en is al voor een redelijk gedeelte gestript. Motorkap, deuren, vooruit, luchtkleppen, stoelen, verstralers, huifspanten, achterklep, achterlicht, etc. zijn allemaal al verwijderd om SAM een goede opknapbeurt te geven (lees: nieuw verflaagje). Dat is hard nodig. Meteen willen we dan wat roestplekjes onder handen nemen, want ook daar moet wat aangedaan worden
Over het algemeen kan ik niet gek veel roest aan het schutbord constateren, maar het stuk waar de luchtkleppen inzitten is aan de onderkant behoorlijk doorgeroest. Gisteren ben ik bij onze "Landrover-boer" geweest en die wist mij al te vertellen dat deze gebruikt erg moeilijk te krijgen zijn. Althans...goede. Een nieuwe had hij wel liggen, maar die zijn dus (op zijn zachtst gezegd) niet goedkoop. En lassen is niet mijn sterkste kant...bij mij is dat meer braojun. Wellicht dat ik al iemand gevonden heb die er zijn laskunsten op los wil laten.
Op het schildergebied gaan we voor een ander kleurtje. Vooral met de lampen erop willen wij onze LW omtoveren tot Camel Trophy. Kan eigenlijk niet natuurlijk, want een LW heeft nooit de Trophy gereden. Hoe dan ook wordt hij daardoor wel apart. Of is dit echt "not done"?
En dan vergeet ik nog even dat we nog steeds naar de krukaspulley moeten kijken. Die is er dus al 2 keer vanaf gelopen en nu kunnen we met de oude pulley echt niets meer. Een nieuwe is dus in bestelling en naar het schijnt ziet de krukas er toch nog goed uit. We moeten maar eens gaan kijken of we die nieuwe pulley goed gemonteerd gaan krijgen. Anders wordt het helaas een open hartoperatie denk ik en daar zie ik best (lees: enorm) tegenop.
Heeft er iemand voor het geval dat nog een goed onderblok van een 2,5 diesel liggen? Misschien dat ik daar dan wat mee kan. Of een nog hard gedeelte waar de luchtkleppen in gemonteerd zitten?
Wish us luck!
Erskine & Sjantie
We zijn goed van start. SAM staat geschorst bij schoonpa in de werkplaats en is al voor een redelijk gedeelte gestript. Motorkap, deuren, vooruit, luchtkleppen, stoelen, verstralers, huifspanten, achterklep, achterlicht, etc. zijn allemaal al verwijderd om SAM een goede opknapbeurt te geven (lees: nieuw verflaagje). Dat is hard nodig. Meteen willen we dan wat roestplekjes onder handen nemen, want ook daar moet wat aangedaan worden
Over het algemeen kan ik niet gek veel roest aan het schutbord constateren, maar het stuk waar de luchtkleppen inzitten is aan de onderkant behoorlijk doorgeroest. Gisteren ben ik bij onze "Landrover-boer" geweest en die wist mij al te vertellen dat deze gebruikt erg moeilijk te krijgen zijn. Althans...goede. Een nieuwe had hij wel liggen, maar die zijn dus (op zijn zachtst gezegd) niet goedkoop. En lassen is niet mijn sterkste kant...bij mij is dat meer braojun. Wellicht dat ik al iemand gevonden heb die er zijn laskunsten op los wil laten.
Op het schildergebied gaan we voor een ander kleurtje. Vooral met de lampen erop willen wij onze LW omtoveren tot Camel Trophy. Kan eigenlijk niet natuurlijk, want een LW heeft nooit de Trophy gereden. Hoe dan ook wordt hij daardoor wel apart. Of is dit echt "not done"?
En dan vergeet ik nog even dat we nog steeds naar de krukaspulley moeten kijken. Die is er dus al 2 keer vanaf gelopen en nu kunnen we met de oude pulley echt niets meer. Een nieuwe is dus in bestelling en naar het schijnt ziet de krukas er toch nog goed uit. We moeten maar eens gaan kijken of we die nieuwe pulley goed gemonteerd gaan krijgen. Anders wordt het helaas een open hartoperatie denk ik en daar zie ik best (lees: enorm) tegenop.
Heeft er iemand voor het geval dat nog een goed onderblok van een 2,5 diesel liggen? Misschien dat ik daar dan wat mee kan. Of een nog hard gedeelte waar de luchtkleppen in gemonteerd zitten?
Wish us luck!
Erskine & Sjantie