tuning freelander Td4 Automaat

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Eli Barenholz

tuning freelander Td4 Automaat

Bericht door Eli Barenholz »

vrijdag a.s krijg ik een nieuwe freelander Td 4 automaat afgeleverd voor mijn vrouw.
( ja..ja...toe maar...- )
kan deze motor veilig getuned worden ? en zo ja...waar ?

Alvast dank voor de reacties.
badair

Re: tuning freelander Td4 Automaat

Bericht door badair »

meeste vermogen krijg je door de computer te tunen en niet door er een kastje er tussen te hagen.

licht er aan waar je woont, ik geloof wetauhen, leusden of ebn-enginering, maarsen
badair

Bericht door badair »

en als het niet genoeg is kan je altijd nog een laggas insallatie installeren voor het inhalen.
Jans

Bericht door Jans »

Hallo Eli...

Over veilig chippen weet ik niets, maar de mijne ( TD4 steptronic 2002) is in maart j.l gechipped.
Veilig ???? geen idee, maar de BMW motor die er in staat, had bij BMW ook ongeveer 150 pk. Bij LR hebben ze dit terugebracht naar de 110 pk die de automaat heeft.
Ik heb na lang zoeken de diensten van Chipmeister ingeroepen ( voorheen Wetterauer) en die leveren zelfs service aan huis.

Ben er tot op heden zeeeeer tevreden over, vooral waar het bedoeld was, voor caravan van 1600 kg. Trekt veel beter,en houdt snelheid met cruise control in 5 veel beter vast.

Ook wegrijden op helling met deze ingreep perfect.
Kost ongeveer een 500 euro. Heb na de ingreep ca 35000km met de Freelander gereden. No problems.

Komt binnenkort weer een forse test: rondreis Marokko, incl aan en afrit ongeveer 10.000km met caravan !!

Vermogen nu 150 pk
Koppel nu 325 Nm
Verbruik......?? hangt sterk af van de rechtervoet.

Vragen? mail me

Groet

Jans

FreeTD4 oto-maatje
(en nog steeds een beetje RR V8 Every inch a La(n)dy)
Jans

Bericht door Jans »

kleine correctie: maart j.l. moet zijn maart 2004.......

Jans
Eli

Bericht door Eli »

Hoi Jans,

dank voor je reactie.
je hebt het over een cruise cotrol....
Bij onze vorige freelander (Td4 uit 2002) wilde we dit ook graag hebben maar toen werdt ons verteld dat men dit niet op een freelander zette....kon technisch niet of zo...
Is dit inmiddels veranderd ?
Verder zal ik mijn licht een opsteken bij Chipmeister. Dank voor deze info.
Jans

Bericht door Jans »

Eli,

Cruise control is een optie op de V6 en de TD4, of is zelfs std op de V6 ??, op de mijne ( gebruikt gekocht) zat deze er op. Bevalt mij erg goed.

Is vanaf het begin van de TD4 als optie leverbaar. Dus dat dit niet zou kunnen ????
Misschien alleen op de automaat ??

groet

Jans

FreeTD4 oto-maatje
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Klopt Jans,

Cruise control kan origineel alleen op de automaat geleverd worden.

Dennis B.
Eli

Bericht door Eli »

Zo..de wagen is er inmiddels. Prachtkarretje, alhoewel ik hier op het prikbord het idee krijg dat je niet echt meeteld als je geen defender of disco hebt.

Inmiddels heb ik twee keuzes liggen v.w.b. de tuning:
Wetterauer : 150 pk en 325 Nm voor 840,- inclusief montage en motorgarantie
Digitune : 143 pk en 334 Nm voor 690,- inclusief montage en motorgarantie

Heeft er iemand ervaring met Digitune ?
Wie kan me adviseren ?
Jeroen H

Bericht door Jeroen H »

Hoi,
Zowel mijn Defender TD5 90 uit 2001 als mijn Discovery II uit 2001 zijn beiden getuned door tckwadraat. Ben er uitermate tevreden over. Hugo heeft veel verstand van zaken en is zeker niet duur in vergelijking met andere tuningbedrijven. Zijn site --> [www.tckwadraat.nl] Ik zou zeggen neem even contact met hem op.

Groetjes Jeroen.
Plaats reactie