Pagina 1 van 1

Ik zoek een sperdiff (of slipdiff) nieuw/gebruikt

Geplaatst: di 11 feb 2003, 11:33
door Hendrik
Een goedendag allemaal.

Ik ben voor mijn LR 88 diesel serie 3 op zoek naar sper of slip differentieel.
Mijn voorkeur gaat uit naar automatische sper diff´s zoals Powertrax of DetroitLocker maar ik kan nog niet echt slagen.

Wie heeft er ervaring en/of een oplossing
De insteek is wel dat het betaalbaar moet blijven want 1500 euro voor een ARB airlock vindt ik te duur.....

Range Rover assen?
Belgische 4x2 assen?

Groet, Hendrik.

Re: Ik zoek een sperdiff (of slipdiff) nieuw/gebruikt

Geplaatst: di 11 feb 2003, 20:59
door Jan F.
Heb zelf een limitedslip uit een belg gemonteerd. Kun je er zo inzetten, houd alleen de olie kwaliteit in de gaten anders kost dit wat veel steekassen, vooral in zand, doordat deze anders (bijna) niet meer slipt.

Groet, Jan

Re: Ik zoek een sperdiff (of slipdiff) nieuw/gebruikt

Geplaatst: do 13 feb 2003, 18:47
door Hendrik
Klinkt wel goed.
Waar maak ik de meeste kans om er een tegen te komen?
Heeft iemand misschien Belgische adressen?
Wat is reëel geld voor een dergelijk apparaat?
Zou die zowel in voor- en achteras passen?

Ron B. heeft een keer de opmerking gemaakt dat deze Belgische dingen vaak nier meer zo goed van kwaliteit zijn, hij heeft ongetwijfeld gelijk maar wat is de ervaring van andere mensen....

Re: Ik zoek een sperdiff (of slipdiff) nieuw/gebruikt

Geplaatst: vr 14 feb 2003, 10:36
door Sjoerd
Hoi,

Je kunt zo'n limmited slipdif heel eenvoudig monteren.

-olie uit de as tappen.
-steekassen eruit trekken, doormiddel van de asnaaf deksels te demonteren trek je namelijk direkt de gehele steekas mee.
-De aandrijfas vanaf de bak demonteren.
-De differentieel klok demonteren, alle moeren rondom losnemen.
-De pakkingvlakken van het nieuwe dif en de as goed schoonmaken, de oude pakking verwijderen met een plamuurmesje en scotch-brite ( een soort schuurspons lapje )
-Nieuwe pakking monteren.
-Nieuwe dif plaatsen en rondom vasttrekken.
-pakkingvlakken op de wielnaven en het dekseltje schoonmaken zoals bij het dif.
-De nieuwe naaf pakking monteren.
-De aandrijfas monteren, letwel de moeren op de vier bouten zijn zlefborgend dus of nieuwe kopen of goed ontvetten met remmen reininger en daarna lock-tite gebruiken.


Wat een nadeel is van de limited slip difs uit Belgie is dat je goed je dif olie in de gaten moet houden, dus regelmatig verversen. Heb je hem onverhoopt stuk dan zijn er bij mijn weten geen onderdelen meer voor te verkrijgen.

De prijs van deze difjes licht geloof ik rond de €450,-

Groetjes, Sjoerd