Klepseals vervangen
Geplaatst: za 30 jul 2005, 01:40
Hallo Prikkers,
Na lang uitstellen en smoesjes van het valt wel mee , zou het wel helpen, toch maar begonnen aan het vervangen van de klepseals van mijn IIa 88 Stawag 1967.
Ik rij altijd op LPG. Van een oude bougie een lucht aansluiting gemaakt. Alum.hoeklijn (3 gaten overgenomen van klepdeksel) gebruikt om de tuimelaaras compleet uit te bouwen. Lucht op de cylinder gezet +/_4 Bar. M.b.v. steeksleutel, lijmtang de veer ingedrukt en dan gaat de klep naar beneden met de veer na eenig gepiel door de klep vast te houden kreeg ik het voor elkaar om de 2 halve maantjes er uit te krijgen en de veren weg te halen. En dan verrassing!! deze klepseal is een
O-ring en ik heb 4 seals met een stalen veertje en 4 zonder veertje van de leverancier gekregen. Die met het veertje zijn voor de uitlaatklep. De andere zijn voor de inlaatklep. Nu is de inlaatklepsteel dunner als de uitlaat en de seals gaan veel te ruim over de klepsteel. Wat is nu het beste? Alle kleppen met seals met veertjes of weer terug naar O-ringen? De ervaringen die ik met O-ringen heb is dat die in een groef horen te liggen en niet zo maar los over een as.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Ted.
Na lang uitstellen en smoesjes van het valt wel mee , zou het wel helpen, toch maar begonnen aan het vervangen van de klepseals van mijn IIa 88 Stawag 1967.
Ik rij altijd op LPG. Van een oude bougie een lucht aansluiting gemaakt. Alum.hoeklijn (3 gaten overgenomen van klepdeksel) gebruikt om de tuimelaaras compleet uit te bouwen. Lucht op de cylinder gezet +/_4 Bar. M.b.v. steeksleutel, lijmtang de veer ingedrukt en dan gaat de klep naar beneden met de veer na eenig gepiel door de klep vast te houden kreeg ik het voor elkaar om de 2 halve maantjes er uit te krijgen en de veren weg te halen. En dan verrassing!! deze klepseal is een
O-ring en ik heb 4 seals met een stalen veertje en 4 zonder veertje van de leverancier gekregen. Die met het veertje zijn voor de uitlaatklep. De andere zijn voor de inlaatklep. Nu is de inlaatklepsteel dunner als de uitlaat en de seals gaan veel te ruim over de klepsteel. Wat is nu het beste? Alle kleppen met seals met veertjes of weer terug naar O-ringen? De ervaringen die ik met O-ringen heb is dat die in een groef horen te liggen en niet zo maar los over een as.
Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,
Ted.