tis om te janken, nou is het echt over, update tik in motor
Geplaatst: wo 27 jul 2005, 17:56
Goed, nu is het dus afgelopen met mijn 2.25 diesel motortje.
Heb jullie reeds verteld van een enge tik in mijn motortje, laten we het allemaal eens volgen.
1 kleppen stonden veel te ruim
2 tuimelaars ver ingeslagen
3 stukjes tappet?, hoe dan ook van die messing brokjes van de "nokrolvolgers" kwamen uit de carterpan.
Dus ik de kop eraf en nu ben ik uitgelachen. Ik dacht dus even de betreffende volgers te vervangen, nieuwe kleppen en tuimelaars te zetten en gaan met die banaan.
Maar nu blijkt dat ook 2 van de 4 hotspots los zijn gelopen, helemaal door de koppakking heen zijn gesleten en zelfs (ongeveer 2 mm diep) in het blok zijn ingesleten, wat uitgebroken stukken hotspot hebben nog de nodige deuken achtergelaten op de zuiger alvorens te vertrekken door de uitlaat. Overigens hebben 2 vd zuigers dus ook zo'n mooie ronde afdruk van een losliggende hotspot in de kop.
Om met Aad te spreken, "niet te snel opgeven, het is een landrover", maar ben bang dat ik me nu toch stillaan gewonnen moet geven, of is zo'n blok nog te vlakken als er deuken van 2 mm uit gehaald moeten worden?
Sta nu dus te twijfelen, reviseren (heb ik nu eigenlijk even niet de reserves meer voor) of een goede gebruikte vinden, maar ja, waar vind je die nog...
Ga eerst de rest van het prikbord maar eens lezen, want ik lig ongeveer anderhalve week achter.
Groet,Wilberth
Heb jullie reeds verteld van een enge tik in mijn motortje, laten we het allemaal eens volgen.
1 kleppen stonden veel te ruim
2 tuimelaars ver ingeslagen
3 stukjes tappet?, hoe dan ook van die messing brokjes van de "nokrolvolgers" kwamen uit de carterpan.
Dus ik de kop eraf en nu ben ik uitgelachen. Ik dacht dus even de betreffende volgers te vervangen, nieuwe kleppen en tuimelaars te zetten en gaan met die banaan.
Maar nu blijkt dat ook 2 van de 4 hotspots los zijn gelopen, helemaal door de koppakking heen zijn gesleten en zelfs (ongeveer 2 mm diep) in het blok zijn ingesleten, wat uitgebroken stukken hotspot hebben nog de nodige deuken achtergelaten op de zuiger alvorens te vertrekken door de uitlaat. Overigens hebben 2 vd zuigers dus ook zo'n mooie ronde afdruk van een losliggende hotspot in de kop.
Om met Aad te spreken, "niet te snel opgeven, het is een landrover", maar ben bang dat ik me nu toch stillaan gewonnen moet geven, of is zo'n blok nog te vlakken als er deuken van 2 mm uit gehaald moeten worden?
Sta nu dus te twijfelen, reviseren (heb ik nu eigenlijk even niet de reserves meer voor) of een goede gebruikte vinden, maar ja, waar vind je die nog...
Ga eerst de rest van het prikbord maar eens lezen, want ik lig ongeveer anderhalve week achter.
Groet,Wilberth