Pagina 1 van 1
help
Geplaatst: do 06 feb 2003, 16:22
door Willem
hallo, weten jullie nog van dat probleem met mijn 200TDI, tig berichten terug? In het kort: grote beurt gehad, distributieriem vervangen, slecht lopen, dus brandstofpomp eraf en laten afstellen, geen resultaat, dus Turbo eraf en laten reviseren, nog steeds geen resultaat.
Nou ik dacht dus dat het de distributieriem zou zijn die niet op tijd stond maar na kontrole (door mezelf) blijkt deze dus wel op tijd te staan.
Wie helpt mij uit de brand met de oplossing? Wat veel gevraagd misschien maar heeft iemand nog een ander idee? of toch nu ook de pomp er maar weer af en ergens anders laten checken?
Willem
Re: help
Geplaatst: do 06 feb 2003, 18:06
door SIII 88
Kleppen gesteld?
Re: help
Geplaatst: do 06 feb 2003, 22:27
door Tjarko
Heb ooit met mijn 200 tdi defender probleem gehad dat motor (bij 50000 km)niet harder meer wou rijden dan 100 km. per uur. Motor liep toen wel goed. Brandstof pomp laten controleren en was (zeiden ze goed). Toch eigenwijs geweest en pomp naar een brandstofpomp reviseur in Belgie gebracht. Pomp bleek toen toch niet goed te zijn. Ze hebben daar de pomp gereviseerd en daarna probleemloos naar de 300000km gereden. Als je het adres wilt moet je het maar even laten weten.
groeten Tjarko
Re: help
Geplaatst: vr 07 feb 2003, 00:50
door 110
Nou,
dat adres willen we allemaal wel weten, tenminste zij die diesel rijden.
Met dank
Re: help
Geplaatst: vr 07 feb 2003, 13:11
door La Gomera
Ola Willem!
Klinkt triest allemaal! Hoe zit het met de kompressie, Brandstoffilter. luchtfilter, verbruik (ook olie), staan de remmen niet wat vast, is de auto de laatste 2 jaar wel gewassen?
Adios, Henk.
Re: help
Geplaatst: vr 07 feb 2003, 14:51
door Willem
ja, ook dat gedaan!
Kun je nagaan!!
Bedankt,
Willem
Re: help
Geplaatst: vr 07 feb 2003, 14:59
door Willem
Klinkt niet alleen triest, is ook triest!!
kleppen OK, olieverbruik: nee, brandstoffilter?? volgens faktuur brandstoffilter vervangen (maar toch maar even kijken?) Luchtfilter OK
Compressie is getest, meer dan 20 bar voor elke cilinder
maximale turbodruk ligt nu op ongeveer 4 psi, moet ongeveer toch bij 0,8 bar ofwel zzo'n 10 psi kunnen uitkomen!
Sinds ik dingen nu zelf ga doen weet ik in ieder geval zeker of iets wel of niet gedaan is !!!
Hee, iedereen bedankt voor de moeite en een goed weekend alvast
Willem
Re: help
Geplaatst: vr 07 feb 2003, 15:03
door Willem
Hallo Tjarko,
Ben wel benieuwd wat het adres is maar nog meer wat dat geintje jou gekost heeft want hij is nl al afgesteld. (...zeggen ze!)
Groet,
Willem
Re: help
Geplaatst: za 08 feb 2003, 19:20
door jos
Zit je roetfilter ("catalysator" niet verstopt? Of misschien met terreinrijden een deuk in een demper gereden?
Als je uitlaat dicht zit kan hij ook niet ademen, dus trekt hij k*t.
Moeite van het kijken waard.
Jos
Re: help
Geplaatst: di 11 feb 2003, 10:11
door Tjarko
Goedemorgen Willem,
Sorry voor de late reactie, maar moest het adres van de pompreviseur nog opzoeken.
Het adres,
Antwerp Diesel pomp.
Bisschoppenhoflaan 555-557
2100 Deurne/Antwerpen.
Tel. 033241251
Reparatie koste toen 1000 Gulden. Maar motortje heeft nooit meer een probleem gegeven.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
succes