update tik in motor, het is goed...mis
Geplaatst: ma 11 jul 2005, 10:50
Ja ja, een beetje onderhoud doet wonderen, zo ook met kleppen stellen. Wat klepspeling van 0.6 mm en groter al niet kan veroorzaken.
(tenzij iemand een ander idee heeft over de oorzaak, hou me aanbevolen voor ik weer tegen een hoop ellende aan loop)
Gisteren de tuimelaars en stoterstangen maar eens verwijderd (2.25 diesel) zodat ik even in het blok kon kijken.
Blijken alle tuimelaars een duidelijk afdruk te hebben van de klepsteel (niet gemeten, maar zo op het oog zeker een halve mm diep). 5 van de acht klepstelen hebben duidelijk slijtsporen in 1 richting, lang geleden dus dat die nog ronddraaiden in de geleiders.
En inderdaad het stukje messing dat vorige week uit mijn carterpan kwam is uitgebroken uit één van mijn glijschoenen op de nokrollen. (inlaat 2e cylinder). Overal ligt toch wel een zekere mate van gruis (uit de kleppen en tuimelaars?), denk dat het stellen van 2 weken geleden weer een nieuwe slijtage golf veroorzaakt heeft.
Later deze week maar eens de kop eraf halen, maar ik vrees dat ik in ben voor een koprevisie.
Dus als iemand nog een gereviseerde kop voor een 5-maal gelagerde 2.25 heeft liggen. (of een tip kan geven welk adres een goede prijs-kwaliteit verhouding biedt in het branbantse) hou ik me aanbevolen.
Groet, Wilberth
(tenzij iemand een ander idee heeft over de oorzaak, hou me aanbevolen voor ik weer tegen een hoop ellende aan loop)
Gisteren de tuimelaars en stoterstangen maar eens verwijderd (2.25 diesel) zodat ik even in het blok kon kijken.
Blijken alle tuimelaars een duidelijk afdruk te hebben van de klepsteel (niet gemeten, maar zo op het oog zeker een halve mm diep). 5 van de acht klepstelen hebben duidelijk slijtsporen in 1 richting, lang geleden dus dat die nog ronddraaiden in de geleiders.
En inderdaad het stukje messing dat vorige week uit mijn carterpan kwam is uitgebroken uit één van mijn glijschoenen op de nokrollen. (inlaat 2e cylinder). Overal ligt toch wel een zekere mate van gruis (uit de kleppen en tuimelaars?), denk dat het stellen van 2 weken geleden weer een nieuwe slijtage golf veroorzaakt heeft.
Later deze week maar eens de kop eraf halen, maar ik vrees dat ik in ben voor een koprevisie.
Dus als iemand nog een gereviseerde kop voor een 5-maal gelagerde 2.25 heeft liggen. (of een tip kan geven welk adres een goede prijs-kwaliteit verhouding biedt in het branbantse) hou ik me aanbevolen.
Groet, Wilberth