Aanvulling op Fred101 zijn remprobleem
Geplaatst: ma 04 jul 2005, 01:34
Zo,
Ik heb nu de tijd om Fred zn remtrauma wat nader toe te lichten..
Vandaag was ik zoals misschien wel bekend onderweg naar Helmond, om precies te zijn Bart & Partner en had gisteren ook nog even een stoel opgehaald bij Dennis 101 voor Fred 101, tenslotte woont Fred ion Waardenburg en daar kom ik langs.
Zo gezegd zo gedaan, lekker op tijd vertrokken en heerlijk in het zonnetje met 95 /100 km per uur over 's heeren wegen aan het toeren (en das niet slecht voor een 90 2,5 d (n/a) met roofrack en rijplaten en een reservewiel op het roofrack) dus ik met een BIG smile op de snelweg.
So far so good
Kom ik bij de afslag Waardenburg, ga de snelweg af en rem rustig af, vond de afrit wel wat kort dus wilde ik wat harder remmen, ik trap mijn pedaal wat verder naar beneden en.........
NIKS HELEMAAL NIKS,
ja een pedaal op de bodem maar totaal geen remdruk en daar werd ik niet blij van omdat ik toch nog met een gangetje van 80 de afrit afzeilde..
Nog snel een paar keer pompen maar ook dat had geen enkel effect, en wat dan
Gauw de handrem erop, maar dat helpt natuurlijk niet echt genoeg dus ook maar snel de lage giering opgezocht en teruggeschakeld en het laatste stukje de berm maar opgezocht..
Gelukkig ging dat alle maal goed maar ik had wel ineens heel veel zin in een sigaret
Toen maar uitgestapt om het probleem te gaan zoeken, nou dat was zo gevonden, linksvoor alles nat van de remvloeistof dus had ik een redelijk probleem.
Op dat moment stopte er een voor mij onbekende range (classic) die vroeg of ze me konden helpen maar helaas zagen ze geen kans om even een remleiding te vervangen, Als jullie dit lezen... alsnog bedankt voor de morele steun
Toen Fred 101 maar gebeld dat het wel wat later zou worden dus Fred zijn leidingspulletjes in zijn 101 gegooid en mijn kant op
Ondertussen had ik mijn auto al op een assteun staan en het wiel eraf gehaald en wat bleek er was een schroef van mijn remklauw verdwenen dus tijdens het remmen heeft mijn klauw mijn leiding vermoord.
Fred heeft gelukkig heel veel ervaring met remleidingen dus was er zo een mooi koperen leiding geemaakt (staat wel errug bling bling onder mijn iet wat modderige auto )
Op dat moment kwam onze held van de wegenwacht voorbij en hij was volgens mij redelijk onder de indruk van het geheel toen hij hoorde dat er een remleiding overleden was en Fred even droog vermelde dat hij el even een nieuwe maakte
Gelukkig kon de WW ons ook nog ondersteunen omdat hij een juiste maat bout had om de remklauw weer mee vast te zetten.
Ik kon dus mooi achter Fred aan met werkende remmen en kon mijn reis voortzetten richting Helmond.
Fred nogmaals sorry voor het feit dat je WEER met remmerij aan de gang moest
Ben daarna nog met heel veel plzier een 300 km onderweg geweest zonder andere problemen
Ik zou wel eens willen weten hoeveel andere merken er na het breken van een remleiding binnen een half uur weer mobiel zijn.....
Zoals Fred al zei weer een mooie brotherhood/prikker actie vandaag.........
Groeten
Marco D90
met een subliem remmende Eleanor
Ik heb nu de tijd om Fred zn remtrauma wat nader toe te lichten..
Vandaag was ik zoals misschien wel bekend onderweg naar Helmond, om precies te zijn Bart & Partner en had gisteren ook nog even een stoel opgehaald bij Dennis 101 voor Fred 101, tenslotte woont Fred ion Waardenburg en daar kom ik langs.
Zo gezegd zo gedaan, lekker op tijd vertrokken en heerlijk in het zonnetje met 95 /100 km per uur over 's heeren wegen aan het toeren (en das niet slecht voor een 90 2,5 d (n/a) met roofrack en rijplaten en een reservewiel op het roofrack) dus ik met een BIG smile op de snelweg.
So far so good
Kom ik bij de afslag Waardenburg, ga de snelweg af en rem rustig af, vond de afrit wel wat kort dus wilde ik wat harder remmen, ik trap mijn pedaal wat verder naar beneden en.........
NIKS HELEMAAL NIKS,
ja een pedaal op de bodem maar totaal geen remdruk en daar werd ik niet blij van omdat ik toch nog met een gangetje van 80 de afrit afzeilde..
Nog snel een paar keer pompen maar ook dat had geen enkel effect, en wat dan
Gauw de handrem erop, maar dat helpt natuurlijk niet echt genoeg dus ook maar snel de lage giering opgezocht en teruggeschakeld en het laatste stukje de berm maar opgezocht..
Gelukkig ging dat alle maal goed maar ik had wel ineens heel veel zin in een sigaret
Toen maar uitgestapt om het probleem te gaan zoeken, nou dat was zo gevonden, linksvoor alles nat van de remvloeistof dus had ik een redelijk probleem.
Op dat moment stopte er een voor mij onbekende range (classic) die vroeg of ze me konden helpen maar helaas zagen ze geen kans om even een remleiding te vervangen, Als jullie dit lezen... alsnog bedankt voor de morele steun
Toen Fred 101 maar gebeld dat het wel wat later zou worden dus Fred zijn leidingspulletjes in zijn 101 gegooid en mijn kant op
Ondertussen had ik mijn auto al op een assteun staan en het wiel eraf gehaald en wat bleek er was een schroef van mijn remklauw verdwenen dus tijdens het remmen heeft mijn klauw mijn leiding vermoord.
Fred heeft gelukkig heel veel ervaring met remleidingen dus was er zo een mooi koperen leiding geemaakt (staat wel errug bling bling onder mijn iet wat modderige auto )
Op dat moment kwam onze held van de wegenwacht voorbij en hij was volgens mij redelijk onder de indruk van het geheel toen hij hoorde dat er een remleiding overleden was en Fred even droog vermelde dat hij el even een nieuwe maakte
Gelukkig kon de WW ons ook nog ondersteunen omdat hij een juiste maat bout had om de remklauw weer mee vast te zetten.
Ik kon dus mooi achter Fred aan met werkende remmen en kon mijn reis voortzetten richting Helmond.
Fred nogmaals sorry voor het feit dat je WEER met remmerij aan de gang moest
Ben daarna nog met heel veel plzier een 300 km onderweg geweest zonder andere problemen
Ik zou wel eens willen weten hoeveel andere merken er na het breken van een remleiding binnen een half uur weer mobiel zijn.....
Zoals Fred al zei weer een mooie brotherhood/prikker actie vandaag.........
Groeten
Marco D90
met een subliem remmende Eleanor