koppeling stuk: vervangen of automaat?
Geplaatst: zo 26 jun 2005, 19:54
nou,
vorige week had ik een posting gedaan dat m'n koppeling niet meer werkte, ik zag geen lekkage bij cylinders....het ergste blijkt waar, de koppelingsplaten moeten vervangen worden en de drukgroep.
nu het toch zover komt sta ik voor een keuze. of de koppeling en drukgroep vervangen voor m'n bestaande 5-bak met lange pook. Of nu een 4speed ZF automaat erin bouwen. maar wat kom ik daarbij allemaal tegen? is het een 1:1 swap?
Is m'n bestaande 5-bak nog wat te slijten? wat zijn andere voor- en tegens?
een nieuwe koppeling-kit voor de handbak kost ruim 100 pond dacht ik zo bij paddocks, dus dat ben ik dan sowieso al kwijt.
zijn er in geval van de handbak ook zwaardere koppeling-kits?
allemaal vragen...ik weet het...
Durk (die eigenlijk wel een automaat wil, maar de handbak is ook best goed...)
vorige week had ik een posting gedaan dat m'n koppeling niet meer werkte, ik zag geen lekkage bij cylinders....het ergste blijkt waar, de koppelingsplaten moeten vervangen worden en de drukgroep.
nu het toch zover komt sta ik voor een keuze. of de koppeling en drukgroep vervangen voor m'n bestaande 5-bak met lange pook. Of nu een 4speed ZF automaat erin bouwen. maar wat kom ik daarbij allemaal tegen? is het een 1:1 swap?
Is m'n bestaande 5-bak nog wat te slijten? wat zijn andere voor- en tegens?
een nieuwe koppeling-kit voor de handbak kost ruim 100 pond dacht ik zo bij paddocks, dus dat ben ik dan sowieso al kwijt.
zijn er in geval van de handbak ook zwaardere koppeling-kits?
allemaal vragen...ik weet het...
Durk (die eigenlijk wel een automaat wil, maar de handbak is ook best goed...)