motor probleem nog niet gevonden
Geplaatst: do 23 jun 2005, 13:04
Zoals ik een paar dagen geleden schreef heb ik een "geklepper/tik" in de motor (2.25 diesel) die me niet zint.
Heb ook een hoop kabaal in de aandrijflijn gehoord, maar dat kan ook een rammel wezen die door een erg onregelmatig draaiende motort veroorzaakt werd. Voorlopig durf ik echter niet goed te rijden om dat te bekijken.
Motortje had dus erg weinig gelopen afgelopen jaren. Ik heb nu dus alle verstuivers een keer los gehad om te kijken of er een verstopte tussen zit (gewoon de persleiding losgedraaid, loopt hij wel even op 3 pitten, maar de tik van een verstopte vertuiver zou dan toch moeten verdwijnen als je de juiste hebt), was niet de oorzaak.
Kleppen gesteld (stonden allemaal ergens tussen de 0.6 en 1 mm speling), loopt nu mooier rond, maar geluid bleef.
Hoe kan ik nu makkelijk verschil maken tussen het geluid van bv. uitgeslagen lagers en/of kleppen en/of distributie? Verdenk nu de distributie met die grote klepspeling, misschien even de stoterstangen eruit trekken om te kijken of er kromme vrienden tussen zitten.
Wil eigenlijk ook even de carter pan losnemen om de lagers te bekijken (is een goedkope en eenvoudige actie) maar daarna moet ik even kiezen tussen kop eraf of distributie open maken of.. tips?
Iemand in de buurt van boxtel met veel kennis van series diesels die in ruil voor koffie met koek (mag met dit weer ook prik met beukennoten wezen) eens op een avond even wil komen luisteren of er iets zinnigs van te zeggen valt?
Groet, Wilberth
die met lichte tegen zin begint toe te geven dat zijn nieuwe autootje nu al hulpbehoevend is.
Heb ook een hoop kabaal in de aandrijflijn gehoord, maar dat kan ook een rammel wezen die door een erg onregelmatig draaiende motort veroorzaakt werd. Voorlopig durf ik echter niet goed te rijden om dat te bekijken.
Motortje had dus erg weinig gelopen afgelopen jaren. Ik heb nu dus alle verstuivers een keer los gehad om te kijken of er een verstopte tussen zit (gewoon de persleiding losgedraaid, loopt hij wel even op 3 pitten, maar de tik van een verstopte vertuiver zou dan toch moeten verdwijnen als je de juiste hebt), was niet de oorzaak.
Kleppen gesteld (stonden allemaal ergens tussen de 0.6 en 1 mm speling), loopt nu mooier rond, maar geluid bleef.
Hoe kan ik nu makkelijk verschil maken tussen het geluid van bv. uitgeslagen lagers en/of kleppen en/of distributie? Verdenk nu de distributie met die grote klepspeling, misschien even de stoterstangen eruit trekken om te kijken of er kromme vrienden tussen zitten.
Wil eigenlijk ook even de carter pan losnemen om de lagers te bekijken (is een goedkope en eenvoudige actie) maar daarna moet ik even kiezen tussen kop eraf of distributie open maken of.. tips?
Iemand in de buurt van boxtel met veel kennis van series diesels die in ruil voor koffie met koek (mag met dit weer ook prik met beukennoten wezen) eens op een avond even wil komen luisteren of er iets zinnigs van te zeggen valt?
Groet, Wilberth
die met lichte tegen zin begint toe te geven dat zijn nieuwe autootje nu al hulpbehoevend is.