Metrich/ imperial

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
aRumble

Metrich/ imperial

Bericht door aRumble »

okee, wat is nu metrich en wat imperial. Ik ken alleen gewoon draad en engels draad.

Ik ben namelijk bezig om een naaf te wisselen, maar kom een hoop problemen in de maatvoering tegen. en er word nog wel is gewisseld van engels draad en "gewoon" draad
Zo heb ik een asstomp met een sleuf, waar een naaf op moet waar de remschijf met engels draad vast zit. Verder heb ik een reserve astomp met een vlak kantje waar een naaf met dubbele keering op kan. Deze maakt weer gebruik van gewoon draad.
Ik kom er even niet meer uit. Maar ben er inmiddels wel achter dat ik met een achteras van een RR van voor 85 rondrij (reed) (nr FRC 5927) deze heeft de remschijf vast met boutjes met engels draad (imperial??????)
Welk remschijf past daarbij. (parts manual verteld voor beide 571912. maar toch paste mijn oude schijf niet op de nieuwere naaf.
Wie weet raad.

Anton even niks rijdend.

ninty (out of order)
RR (sloop)
LW (sloop)
Serious IIa

Re: Metrich/ imperial

Bericht door Serious IIa »

Hoi Anton,

Schijven zeggen nietzoveel over de leeftijd van de naaf. Had per ongeluk de verkeerde (vroege) bij paddocks besteld en gaatjes iets opgeboord naar M10 en dan passen ze prima......

Die naaf met vlak kantje is volgens mij een late naaf die zonder is vroege naaf. En die andere een vroege naaf.

Metrisch is zoals je al aangeeft laat. En imperial is engels.

Maar als je nog wat onderdelen nodig hebt..... ik heb een compleet achteras huis van een RR liggen inclusief hubs (exclu steekassen/diff) ed 45,- (ook ideaal voor andere mensen die hun 90 willen ombouwen naar schijfremmen (klauwen heb ik eventueel ook nog wel liggen)

Cheers Bowy
aRumble

Bericht door aRumble »

Okee Bowy. leg is een paar schijven plat op hun kant en meet de hoogte dan is.
Ik heb er eentje nodig van 65mm hoog. De laterde (87er) zijn 75 mm hoog.

Ik hoor wel waneer ik weer naar Groningen moet. (Haal wel die camera boven het verkeersbord aan de A1 even weg, die koste me vorige keer 30 euro. d:

Anton
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Anton,

Ik ga morgen even voor je meten (maar heb eigenlijk maar 1 pre 85 as liggen dus kleine kans).Dacht eigenlijk niet dat er verschil tussen zat wel tussen voor en achter maar tussen links en recht???

Maar kunt volgens mij beter een complete as shoppen. Dan heb je alles en aan beide kanten hetzelfde

Die camera staat er nu niet....... maar morgen

Cheers Bowy

ps achter klepje zit er in en sluit prima. Alleen de kabeltjes van de centrale deurvergrendeling weer aansluiten.
aRumble

Bericht door aRumble »

Ik heb op de ninty links en recht het zelfde, maar ben wat aan het wisselen gegaan met mijn RR en disco delen. Allemaal hetzelfde maar net even anders.

Anton
Plaats reactie