keuring 109

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robert 109 s3 diesel ex. def.

keuring 109

Bericht door Robert 109 s3 diesel ex. def. »

Vandaag de 109 voor de keuring gedaan en tot mijn verbazing hoef ik alleen wat remleidingen te schuren en tectileren en een scheurtje lassen in de uitlaat.
Heb het reeds gedaan, dus morgen herkeuren en weer een jaartje sturen.
Soms kan het ook wel meezitten.

Groet Robert.
fred101

Re: keuring 109

Bericht door fred101 »

remleidingen mogen niet in ernstige maten zijn aangetast door roest. oppervlakte roest mag (geen afkeur) maar geen putjes vertonen. Dus schuren hoeft niet dat hoort de apk meester te bekijken en te proberen, zitten er geen putjes dan geen goedkeur. Als je ze nu schuurt en er putjes zitten wordt ie alsnog afgekeurd en anders was hij onterecht afgekeurd. Lijkt me ook niet verstandig die putjes dan onder tectiel te verstoppen. Uitlaat moet inderdaad over de hele lengte dicht zijn.

Fred101
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Re: keuring 109

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Hoi

Zet de remleidinge bij voorkeur in kleurloze tectyl oid, kan je ze goed in de gaten houden, een keurmeenster is natuurlijk zo gefopt, maar daar heb je niks aan als je zonder remmen tegen een boom aan staat.

groet frank

p.s. remleidingen ffe opschuren voor de apk is heel normaal, heb ik heel vaak, een keurmeester gaat ze echt niet uitgebruid voor jou opschuren om te kijken hoe ze zijn.
Plaats reactie