Stroppen onder de achteras

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank Geerts

Stroppen onder de achteras

Bericht door Frank Geerts »

Onder de achteras van de 109 zitten een soort canvas stroppen. Moeten deze voor de APK in goede staat zijn of mogen er ook rafels aan zitten.
Dat ik ze t.z.t ga vervangen is natuurlijk logisch.

Frank Geerts
[home.tiscali.nl]
Erwin

Re: Stroppen onder de achteras

Bericht door Erwin »

Bij mijn 110 zitten ze rond de vooras,
volgens mij geen toegevoegde APK waarde.

Erwin 110TD
[home.wanadoo.nl]
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

nee, volgens mij niet.

anders haal je ze er gewoon af, ze zijn niet verplicht.
ik ben al 2 keer gekeurt met aan de linker kant wel 1 en aan de rechter kant geen.

als je weinig het terrein in gaat, zijn ze volgens mij niet nodig. dus als je ze wilt vervangen "voor de mooi" moet je het doen. anders zou ik ze gewoon zo laten zitten.

Groeten Jan Schober
fred101

Bericht door fred101 »

Vering moet deugdelijk bevestigd zijn, goed werken, niet gescheurde of gebroken delen hebben. idem schokbrekers. Dit is het enige. Ziet een keurmeester de band als een onderdeel van het veersysteem dan heb je pech maar ik denk dat wel hard te maken is dat ze weinig functie hebben op de openbare weg. In het terrein beschermen ze je schokbrekers dacht ik tegen te ver uitveren, zitten ze niet alleen onder ex-leger. Volgens mij kijken de meeste er gewoon niet naar.
En anders haal je ze even weg.
fred
Hein88 IIa

Bericht door Hein88 IIa »

Fred ze zitten ook op burger uitvoering series.
En weet uit ervaring dat ze in terrein niet te lang moeten zijn want dan krijg je deuken in het vertikale plaatdel onder de dwars zittingen achterin de auto.

Hein.
Plaats reactie