Belasting en campers
Geplaatst: wo 15 jun 2005, 14:16
Beste prikkers,
Ik ben druk met het plannen en bouwen van een camper van mijn 110 dielsel uit 86, ex-rijnleger.
Dus bellen met de belastingdienst. Deze kwamen met het verhaal dat als het om de keuringseisen ging ik bij de RDW moest zijn. Ik wilde het van haar weten want dan weet ik dus zeker dat ik niet met een camper voor geel betaal. Maar goed dat ik doorvroeg want zij vertelde mij dat het niet mogelijk is een land rover op een camperkenteken te krijgen. Deze stond met name genoemd in het lijstje " onmogelijke campers". Dat lijstje staat niet op de site maar is er dus wel. Ik vroeg dus of ik met een hefdak van 200*90*170 er wel kwam, kansloos. Dus ik stelde voor mijn dat te verhogen tot 130 en dan een hefdakje, wederom geen geluk, was te verwachten overigens. Toen was mijn voorstel om de hele opbouw te verbouwen tot een camper, bleek onmogelijk. Ik zei dat wanneer ik er mischien een ambuopbouwopzette ik wel een kansje maakte, nou werd ik dus helemaal gek en moest spontaan maar een kenteken noemen van een auto die met een ambuopbouw op grijs reed. Kon ik niet meteen meer had haar wel uitgelegd dat ik zeker wist dat zij rondrijden en ex-legervoertuigen waren. Zij was niet overtuigd en het kon dus niet.
Met andrere woorden, ik baal een beetje en verbaas me ook over de opmerking die zij plaatset over het feit dat veel mensen met een camperkenteken wilden rijden ivm "een beetje"belasting verschil!!
Dus... mijn vraag is wat zijn de afmetingen van de ambuopbouwen, wie rijdt er met zo een ding op camperkenteken en wanneer is deze gekeurd. Moet ik mijn 110 dan eerst omkeuren met zo een nieuwe opbouw en dan op camper zetten?
Zijn er mensen die een camper hebben gemaakt van een 110 en deze rtecent hebben laten keuren en in aanmerking komen voor het kwarttarief??
IBedankt voor de aandacht,
ALOHA Bob
Ik ben druk met het plannen en bouwen van een camper van mijn 110 dielsel uit 86, ex-rijnleger.
Dus bellen met de belastingdienst. Deze kwamen met het verhaal dat als het om de keuringseisen ging ik bij de RDW moest zijn. Ik wilde het van haar weten want dan weet ik dus zeker dat ik niet met een camper voor geel betaal. Maar goed dat ik doorvroeg want zij vertelde mij dat het niet mogelijk is een land rover op een camperkenteken te krijgen. Deze stond met name genoemd in het lijstje " onmogelijke campers". Dat lijstje staat niet op de site maar is er dus wel. Ik vroeg dus of ik met een hefdak van 200*90*170 er wel kwam, kansloos. Dus ik stelde voor mijn dat te verhogen tot 130 en dan een hefdakje, wederom geen geluk, was te verwachten overigens. Toen was mijn voorstel om de hele opbouw te verbouwen tot een camper, bleek onmogelijk. Ik zei dat wanneer ik er mischien een ambuopbouwopzette ik wel een kansje maakte, nou werd ik dus helemaal gek en moest spontaan maar een kenteken noemen van een auto die met een ambuopbouw op grijs reed. Kon ik niet meteen meer had haar wel uitgelegd dat ik zeker wist dat zij rondrijden en ex-legervoertuigen waren. Zij was niet overtuigd en het kon dus niet.
Met andrere woorden, ik baal een beetje en verbaas me ook over de opmerking die zij plaatset over het feit dat veel mensen met een camperkenteken wilden rijden ivm "een beetje"belasting verschil!!
Dus... mijn vraag is wat zijn de afmetingen van de ambuopbouwen, wie rijdt er met zo een ding op camperkenteken en wanneer is deze gekeurd. Moet ik mijn 110 dan eerst omkeuren met zo een nieuwe opbouw en dan op camper zetten?
Zijn er mensen die een camper hebben gemaakt van een 110 en deze rtecent hebben laten keuren en in aanmerking komen voor het kwarttarief??
IBedankt voor de aandacht,
ALOHA Bob