lpg eisen nagevraagd
Geplaatst: vr 20 mei 2005, 10:41
ben bij een APK en een LPGinbouw station geweest ivm apk en inbouw eisen, dus als je zelf bezig bent.
Ik heb mijn tank onder de 101 gehangen aan de houten bodem. Dit mag niet. Hij moet aan het chassis of een metalen carrosserie. Maar volgens mij hebben de meeste 101's ze binnen op de vloer liggen (wat dus niet zou mogen). De APK meesters schijnen dit echter niet te weten. Er moeten dan ook 3 banden aan ipv 2.
De leiding moet om de 35 cm vast, volgens de apk meester was vast zitten genoeg.
Hij moet lekvrij zijn, er mag geen roest op de tank, leeftijd van tank enz speelt geen rol. Alleen bij inbouw en RDW keuring. Niet als je al LPG op je kenteken hebt.
Als de tank aan de carrosserie zit dan moet de verdamper ook aan de carrosserie zitten en mag de leiding niet vast aan het chassis zitten.
Er moet een hitteschild tussen uitlaat en leiding als die dicht langs elkaar gaan (cm of 10) maar volgens de APK meester hoefde dat niet.
De auto moet met werkende lpg installatie naar de apk. De benzinepomp moet afslaan als de motor afslaat (voor jullie 101érs met een ge-by-passte oliedrukschakelaar, dit even buiten het lpg verhaal om). Er wordt alleen gekeken of de boel stevig vast zit en niet lekt.
Als er een benzineinrichting is hoeft die niet gedemonstreerd te worden maar mag niet lekken..
En niet verplicht maar aan te raden is een afsluiter in de retourleiding zodat op hellingen er geen benzine naar de carbs loopt.
Fred101
Ik heb mijn tank onder de 101 gehangen aan de houten bodem. Dit mag niet. Hij moet aan het chassis of een metalen carrosserie. Maar volgens mij hebben de meeste 101's ze binnen op de vloer liggen (wat dus niet zou mogen). De APK meesters schijnen dit echter niet te weten. Er moeten dan ook 3 banden aan ipv 2.
De leiding moet om de 35 cm vast, volgens de apk meester was vast zitten genoeg.
Hij moet lekvrij zijn, er mag geen roest op de tank, leeftijd van tank enz speelt geen rol. Alleen bij inbouw en RDW keuring. Niet als je al LPG op je kenteken hebt.
Als de tank aan de carrosserie zit dan moet de verdamper ook aan de carrosserie zitten en mag de leiding niet vast aan het chassis zitten.
Er moet een hitteschild tussen uitlaat en leiding als die dicht langs elkaar gaan (cm of 10) maar volgens de APK meester hoefde dat niet.
De auto moet met werkende lpg installatie naar de apk. De benzinepomp moet afslaan als de motor afslaat (voor jullie 101érs met een ge-by-passte oliedrukschakelaar, dit even buiten het lpg verhaal om). Er wordt alleen gekeken of de boel stevig vast zit en niet lekt.
Als er een benzineinrichting is hoeft die niet gedemonstreerd te worden maar mag niet lekken..
En niet verplicht maar aan te raden is een afsluiter in de retourleiding zodat op hellingen er geen benzine naar de carbs loopt.
Fred101