turbo druk en cut off solenoid
Geplaatst: do 19 mei 2005, 20:00
Tijdje geleden had ik hulp gevraagd over het verlies van turbo druk bij een 200tdi.
Na lang zoeken en niks te vinden heb ik een tip gevonden op www.lro.com.
Het idee was om de luchtfilter los te koppelen en een beetje diesel te vernevelen in de inlaat.
Hij gaf aan dat als er ergens een lek zit dan word de diesel via dat gaatje eruit geperst.
De tip werkte!.
Ik heb het gaatje gevonden die in het 90 graden elleboogje te zitten en deze slang vervangen.
Druk zit nu weer mooi op 0.9 bar en de acceleratie is weer geweldig.
Toch was ik nog niet helemaal blij met het vermogen wat ik bovenin had dus toch verder gaan zoeken.
Ik had af en toe het probleem dat de cut off solenoid niet sloot dus de motor ging niet uit.
Ik besloot dat ding eruit te halen en te reinigen (het eruit halen is een bitch!!).
Ding zag er mooi en schoon uit en functioneerd ogenschijnlijk goed.
Dus maar weer gemonteerd en nog steeds hetzelfde.
Aangezien ik binnenkort voor de APK moet waar ze het niet echt waarderen als je de sleutels in je hand heb en de motor blijft lopen.
Het moest opgelost worden.
Ik heb toen toch maar een nieuwe solenoid gekocht en inderdaad het probleem was weg en niet allleen dat het vermogen bovenin was weer TOP.
Nooit geweten dat deze zulke problemen kunnen veroorzaken zeker als deze gewoon werken en er goed uit zien.
goeten van een zeer blije RR 1974 200tdi rijder.
Na lang zoeken en niks te vinden heb ik een tip gevonden op www.lro.com.
Het idee was om de luchtfilter los te koppelen en een beetje diesel te vernevelen in de inlaat.
Hij gaf aan dat als er ergens een lek zit dan word de diesel via dat gaatje eruit geperst.
De tip werkte!.
Ik heb het gaatje gevonden die in het 90 graden elleboogje te zitten en deze slang vervangen.
Druk zit nu weer mooi op 0.9 bar en de acceleratie is weer geweldig.
Toch was ik nog niet helemaal blij met het vermogen wat ik bovenin had dus toch verder gaan zoeken.
Ik had af en toe het probleem dat de cut off solenoid niet sloot dus de motor ging niet uit.
Ik besloot dat ding eruit te halen en te reinigen (het eruit halen is een bitch!!).
Ding zag er mooi en schoon uit en functioneerd ogenschijnlijk goed.
Dus maar weer gemonteerd en nog steeds hetzelfde.
Aangezien ik binnenkort voor de APK moet waar ze het niet echt waarderen als je de sleutels in je hand heb en de motor blijft lopen.
Het moest opgelost worden.
Ik heb toen toch maar een nieuwe solenoid gekocht en inderdaad het probleem was weg en niet allleen dat het vermogen bovenin was weer TOP.
Nooit geweten dat deze zulke problemen kunnen veroorzaken zeker als deze gewoon werken en er goed uit zien.
goeten van een zeer blije RR 1974 200tdi rijder.