Pagina 1 van 1
pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 19:38
door stijn
Hoi
Ik ben de klepseals aan het vervangen van mijn 2.25 benzine.
Alles netjes gedemonteerd, laat ik het karton met pushrods vallen en ligt alles door elkaar en weet ik niet meer welke waar hoort. Hoe erg is dit? Ik lees overal dat het belangrijk is dat ze op juiste volgorde terug gezet worden. Wat gebeurt er als dit niet het geval is.
Groeten,
Stijn
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 19:39
door Roald DI TDI & 3.9V8
in het ergste geval sluiten ze wat sneller, goed controlleren of er geen beschadigingen op de contact vlakken zitten
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 19:58
door Pjotr
Heej Stijn
Ik kan me niet voorstellen dat het ontzettend veel uitmaakt. Ze zullen alleen opnieuw in moeten inslijten en je zult je kleppen moeten stellen. Maar dat was je vast al wel van plan. Let zoals Roald al zegt goed op beschadigingen op glijvlakken en schuur deze evt vlak voordat je ze terug monteerd.
En nog iets, Ik ga morgen of volgende week mijn klepseals vervangen. Heb jij nog tips of een kleine instructie. Ik las al in het archief dat je kop er niet af hoeft en je de zuiger even op zijn hoogste punt met zetten. Toch lijkt het me nog wel even klooien om de veer in te drukken en de halve maantjes eruit te krijgen. Heb je daar nog een handig trucje voor?
Groeten Pieter
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 20:28
door Roald DI TDI & 3.9V8
ff een stuk nylontouw door het gloeiplug gat naarbinnen en dan strakzetten
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 20:48
door stijn
Hoi
Ik heb mijn kop eraf gehaald, en ook gelijk mijn zuigers eruit en gecontroleerd.
De kleppen heb ik eruit gekregen door op een grote lijmklem een buisje te lassen dat op de veer past en over de klep steel heen valt. en op deze manier zijn de kleppen er zo uit.
succes
stijn
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 20:55
door Pjotr
Hoe bedoel je dat precies?
Re: pushrods
Geplaatst: zo 15 mei 2005, 21:20
door Roald DI TDI & 3.9V8
stukje dun touw door het gloeiplug/bougie gat naar binnen prutsen als de zuiger op odp. staat dan de krukas draaien tot het touwtje de compressie ruimte gevuld heeft zo vallen je kleppen dus niet naar beneden