motortemp. 200tdi>2.5 n/a 110
Geplaatst: do 12 mei 2005, 13:16
Na de motorwissel van 2.5 n/a en de ombouw van 24 naar 12 volt het volgende:
De bedrijfstemperatuur van de 200 tdi ligt volgens mijn (niet aangepaste) meter een stuk hoger. Kreeg ik de 2.5 n/a met moeite op of net over de verticale middenstreep, daar heeft ie nu geen enkele moeite mee. De wijzer blijft nu halverwege de verticale streep en het rode gebied hangen. De thermostaat is goed, alle koelvloeistof vervangen, radiator buitenkant met lucht afgeblazen, binnen doorgespoeld. De viscofan is gedemonteerd, in plaats daarvan heb ik een electrische fan gemonteerd. Bij het plaatsen van een disco 200 tdi en een disco radiateur komt de postionering van de fan t.o.v. de tunnel niet goed. Naar goed voorbeeld van o.a.. Anton Metselaar heb ik de fan verwijderd.
De temperatuur meter is dus niet aangepast naar 24 volt, maar volgens mij hoeft dat ook niet omdat deze mechanisch werkt.
Wie kan mij verder helpen.
Ligt het aan de meter? is de bedijfstemperatuur inderdaad hoger en moet de meter dientengevolge daarop "aangepast"worden? of zijn er nog meer mogelijkheden. Ik heb 1 keer de twijfelachtige eer gehad om een lekke koppakking te hebben (was geen landrover) en da's nie leuk en kostbaar.
Dank.
De bedrijfstemperatuur van de 200 tdi ligt volgens mijn (niet aangepaste) meter een stuk hoger. Kreeg ik de 2.5 n/a met moeite op of net over de verticale middenstreep, daar heeft ie nu geen enkele moeite mee. De wijzer blijft nu halverwege de verticale streep en het rode gebied hangen. De thermostaat is goed, alle koelvloeistof vervangen, radiator buitenkant met lucht afgeblazen, binnen doorgespoeld. De viscofan is gedemonteerd, in plaats daarvan heb ik een electrische fan gemonteerd. Bij het plaatsen van een disco 200 tdi en een disco radiateur komt de postionering van de fan t.o.v. de tunnel niet goed. Naar goed voorbeeld van o.a.. Anton Metselaar heb ik de fan verwijderd.
De temperatuur meter is dus niet aangepast naar 24 volt, maar volgens mij hoeft dat ook niet omdat deze mechanisch werkt.
Wie kan mij verder helpen.
Ligt het aan de meter? is de bedijfstemperatuur inderdaad hoger en moet de meter dientengevolge daarop "aangepast"worden? of zijn er nog meer mogelijkheden. Ik heb 1 keer de twijfelachtige eer gehad om een lekke koppakking te hebben (was geen landrover) en da's nie leuk en kostbaar.
Dank.