Pagina 1 van 1

motorwissel geslaagd!!( 2.5 n/a>200tdi disco)

Geplaatst: ma 09 mei 2005, 15:17
door Paul KampeerRover
Tjonge,

Wat een verschil. Eric Metselaar had het me al verzekert, als je eenmaal 200 tdi gewend bent, dan wil je niet anders meer. De motor loopt als een zonnetje en levert de gewenste prestaties.
Dit is niet de enige klus die ik gedaan heb. Ik heb bovendien een stuurbekrachtiging ingebouwd, inderdaad in 2 uur geklaard en de auto omgebouwd van 24 naar 12 volt. Toch wat eenvoudiger in gebruik. Al deze zaken maken het ineens een zeer gebruiksvriendelijke wagen. In plaats van hijgend en puffend het heuveltje op, gaat het nu eenvoudig en zonder gekreun. Ik ben nog in overweging t.a.v. een andere tussenbak of een GKN overdrive. Tips?

Het inbouwen was niet zo'n probleem, het aanpassen van turbo slangen van- en naar de intercooler was wat poblematischer en heeft relatief veel tijd gekost.
De uitlaat heeft wat aanpassingen gekregen. Tip ; de saab turbo 900 uit 1993 heeft de juiste passing. Voor de rest: meten = weten.
Ik heb de viscofan eraf gehaald en een electrische fan geplaatst uit een volvo. Groot en goed.
Ergens deze week zal ik op paginamarkt een advertentie plaatsen voor alle zaken die ik nog over heb, zoals een bijna complete disco uit 91. De 2.5 n/a is reeds verkocht.

Dus allen dank voor de info en wat blijkt deze pagina toch een geweldig medium!!
Met name Jorrit Keus bedankt voor je adviezen en ik kom het resultaat zeker laten zien.

Groet, Paul

Re: motorwissel geslaagd!!( 2.5 n/a>200tdi disco)

Geplaatst: ma 09 mei 2005, 15:37
door Serious IIa
Paul goed om te horen dat het allemaal gelukt is! Is idd een wereld van verschil, Roelof kan ook bijna niet wacht om in zijn Dorris Met 5TD te gaan rijden

Cheers Bowy


ps wat is je mailadres heb nog een paar vraagjes.

Re: motorwissel geslaagd!!( 2.5 n/a>200tdi disco)

Geplaatst: ma 09 mei 2005, 16:13
door Chris 110
Gefeliciteerd, Paul!! kan ik een keertje komen kijken? en mischien een keer ervaren hoe het is?

Was er geen plaats meer voor de viscose-unit?
Heb je de standkachel en ruitenwissermotor ook vervangen?
wat was er lastig aan die slangen? kon daar niet gewoon een stuk pijp tussen, net als bij Jorrit (zag ik op foto)?

gr, Chris 110
www.opwielen.nl