motorwissel geslaagd!!( 2.5 n/a>200tdi disco)
Geplaatst: ma 09 mei 2005, 15:17
Tjonge,
Wat een verschil. Eric Metselaar had het me al verzekert, als je eenmaal 200 tdi gewend bent, dan wil je niet anders meer. De motor loopt als een zonnetje en levert de gewenste prestaties.
Dit is niet de enige klus die ik gedaan heb. Ik heb bovendien een stuurbekrachtiging ingebouwd, inderdaad in 2 uur geklaard en de auto omgebouwd van 24 naar 12 volt. Toch wat eenvoudiger in gebruik. Al deze zaken maken het ineens een zeer gebruiksvriendelijke wagen. In plaats van hijgend en puffend het heuveltje op, gaat het nu eenvoudig en zonder gekreun. Ik ben nog in overweging t.a.v. een andere tussenbak of een GKN overdrive. Tips?
Het inbouwen was niet zo'n probleem, het aanpassen van turbo slangen van- en naar de intercooler was wat poblematischer en heeft relatief veel tijd gekost.
De uitlaat heeft wat aanpassingen gekregen. Tip ; de saab turbo 900 uit 1993 heeft de juiste passing. Voor de rest: meten = weten.
Ik heb de viscofan eraf gehaald en een electrische fan geplaatst uit een volvo. Groot en goed.
Ergens deze week zal ik op paginamarkt een advertentie plaatsen voor alle zaken die ik nog over heb, zoals een bijna complete disco uit 91. De 2.5 n/a is reeds verkocht.
Dus allen dank voor de info en wat blijkt deze pagina toch een geweldig medium!!
Met name Jorrit Keus bedankt voor je adviezen en ik kom het resultaat zeker laten zien.
Groet, Paul
Wat een verschil. Eric Metselaar had het me al verzekert, als je eenmaal 200 tdi gewend bent, dan wil je niet anders meer. De motor loopt als een zonnetje en levert de gewenste prestaties.
Dit is niet de enige klus die ik gedaan heb. Ik heb bovendien een stuurbekrachtiging ingebouwd, inderdaad in 2 uur geklaard en de auto omgebouwd van 24 naar 12 volt. Toch wat eenvoudiger in gebruik. Al deze zaken maken het ineens een zeer gebruiksvriendelijke wagen. In plaats van hijgend en puffend het heuveltje op, gaat het nu eenvoudig en zonder gekreun. Ik ben nog in overweging t.a.v. een andere tussenbak of een GKN overdrive. Tips?
Het inbouwen was niet zo'n probleem, het aanpassen van turbo slangen van- en naar de intercooler was wat poblematischer en heeft relatief veel tijd gekost.
De uitlaat heeft wat aanpassingen gekregen. Tip ; de saab turbo 900 uit 1993 heeft de juiste passing. Voor de rest: meten = weten.
Ik heb de viscofan eraf gehaald en een electrische fan geplaatst uit een volvo. Groot en goed.
Ergens deze week zal ik op paginamarkt een advertentie plaatsen voor alle zaken die ik nog over heb, zoals een bijna complete disco uit 91. De 2.5 n/a is reeds verkocht.
Dus allen dank voor de info en wat blijkt deze pagina toch een geweldig medium!!
Met name Jorrit Keus bedankt voor je adviezen en ik kom het resultaat zeker laten zien.
Groet, Paul