Waar gerommel met chassisnrs toe kan leiden..
Geplaatst: wo 04 mei 2005, 14:00
<a href=http://www.pzc.nl/regioportal/PZC/1,1478,1612-zoeken-Zoeken!!__2690408_,00.html?ArchiefID=2690408>Auto naar de sloop</a>
In de PZC, dus registreren verplicht.
<i>Mysterieuze Rover naar de autosloperij
door Freek Janssen
GOES - J. Westerweel uit Goes heeft zijn Rover 214 van ellende maar naar de sloop gebracht. Niet omdat de auto niet meer in orde was, maar de Goesenaar is al twee jaar verwikkeld in een strijd om het chassisnummer, dat gedeeltelijk is weggeslepen.
Westerweel kocht de auto in 2000 tweedehands van een ouder echtpaar, dat de Rover nieuw had gekocht. Twee jaar later bleek tijdens de jaarlijkse keuring dat een deel van het chassisnummer was weggeslepen. Omdat dat vaak wijst op diefstal, waarschuwde de garage de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW), die op haar beurt weer de politie inlichtte. Hoewel onderzoek uitwees dat Westerweel niets te verwijten is, nam de politie kentekenbewijs deel 1 in.
Eind vorig jaar kwam het tot een rechtszaak tussen Westerweel en de RDW. Volgens de eigenaar van de Rover liet het onderzoek naar de identiteit van de auto te wensen over. Bovendien zou de dienst slordig zijn omgesprongen met feitelijke gegevens. De rechter oordeelde anders en stelde de Goesenaar in het ongelijk.
Hij kon dus niets meer doen met zijn auto: er in rijden mocht hij niet en omdat hij geen kentekenbewijs heeft, mocht de Rover 214 officieel zelfs niet naar de sloop worden gebracht. Ook de Nationale Ombudsman zei niets meer te kunnen doen.
Vorige week is de auto dan toch maar naar de sloop gereden. ?Ik heb er nog een euro of vijftien voor teruggekregen. Maar ik heb natuurlijk geen vrijwaringsbewijs gekregen, dus officieel blijft die auto de rest van mijn leven mijn eigendom.?
In de PZC, dus registreren verplicht.
<i>Mysterieuze Rover naar de autosloperij
door Freek Janssen
GOES - J. Westerweel uit Goes heeft zijn Rover 214 van ellende maar naar de sloop gebracht. Niet omdat de auto niet meer in orde was, maar de Goesenaar is al twee jaar verwikkeld in een strijd om het chassisnummer, dat gedeeltelijk is weggeslepen.
Westerweel kocht de auto in 2000 tweedehands van een ouder echtpaar, dat de Rover nieuw had gekocht. Twee jaar later bleek tijdens de jaarlijkse keuring dat een deel van het chassisnummer was weggeslepen. Omdat dat vaak wijst op diefstal, waarschuwde de garage de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW), die op haar beurt weer de politie inlichtte. Hoewel onderzoek uitwees dat Westerweel niets te verwijten is, nam de politie kentekenbewijs deel 1 in.
Eind vorig jaar kwam het tot een rechtszaak tussen Westerweel en de RDW. Volgens de eigenaar van de Rover liet het onderzoek naar de identiteit van de auto te wensen over. Bovendien zou de dienst slordig zijn omgesprongen met feitelijke gegevens. De rechter oordeelde anders en stelde de Goesenaar in het ongelijk.
Hij kon dus niets meer doen met zijn auto: er in rijden mocht hij niet en omdat hij geen kentekenbewijs heeft, mocht de Rover 214 officieel zelfs niet naar de sloop worden gebracht. Ook de Nationale Ombudsman zei niets meer te kunnen doen.
Vorige week is de auto dan toch maar naar de sloop gereden. ?Ik heb er nog een euro of vijftien voor teruggekregen. Maar ik heb natuurlijk geen vrijwaringsbewijs gekregen, dus officieel blijft die auto de rest van mijn leven mijn eigendom.?