Zekeringen probleempje
Geplaatst: vr 29 apr 2005, 14:24
Hoi,
Bij mijn ex leger 109" uit 1981 wil ikgraag extra lampjes aansluiten. Dit heb ik dan ook gedaan, maar nu is er een zekering die dan constand doorbrand. Dit is een 25A zekering die als deze kapot is de hele wagen zonder licht zit. Volgens mij komt dit doordat deze een relais bediend of zo.
Nu is het leuke dat deze zekering de stroom doorgeeft aan 3 andere zekeringen, namelijk 1 25A en 2 8A zekeringen. Hierdoor loopt er dus iets te veel stroom door de eerste zekering.
Weet iemand hoe de zekeringen aangesloten horen te zijn?
Of anders gezegd, is het mogelijk om de aanvoerkabel aan teb sluiten op de zekeringhouder zodat deze stroom verdeeld wordt over 4 zekeringen? Het enige probleem is dan dat er 2x25+2x8=66A in plaats van 25A door deze kabel kan lopen. Dat is misschien wel erg veel he.
Aangezien ik toch alle verlichting aan wil kunnen hebben en niet bang hoef te ziijn voor het donker, moet er toch iets veranderd worden. Hoe sluit je normaal de extra verlichting aan? En wat als je geen vrije plaats in de zekering kast hebt?
Groeten,
Dave Frencken
Bij mijn ex leger 109" uit 1981 wil ikgraag extra lampjes aansluiten. Dit heb ik dan ook gedaan, maar nu is er een zekering die dan constand doorbrand. Dit is een 25A zekering die als deze kapot is de hele wagen zonder licht zit. Volgens mij komt dit doordat deze een relais bediend of zo.
Nu is het leuke dat deze zekering de stroom doorgeeft aan 3 andere zekeringen, namelijk 1 25A en 2 8A zekeringen. Hierdoor loopt er dus iets te veel stroom door de eerste zekering.
Weet iemand hoe de zekeringen aangesloten horen te zijn?
Of anders gezegd, is het mogelijk om de aanvoerkabel aan teb sluiten op de zekeringhouder zodat deze stroom verdeeld wordt over 4 zekeringen? Het enige probleem is dan dat er 2x25+2x8=66A in plaats van 25A door deze kabel kan lopen. Dat is misschien wel erg veel he.
Aangezien ik toch alle verlichting aan wil kunnen hebben en niet bang hoef te ziijn voor het donker, moet er toch iets veranderd worden. Hoe sluit je normaal de extra verlichting aan? En wat als je geen vrije plaats in de zekering kast hebt?
Groeten,
Dave Frencken