100% Land Rover
Geplaatst: do 28 apr 2005, 01:11
Vanmorgen belde mijn collega.
Hij had de motor van zijn '92 Disco opgeblazen ergens in Duitsland. Hij was op terug reis uit Bavaria met een aanhanger met daarop 2 paarden koetsen.
De ADAC heeft hem nog thuis gebracht maar de koetsen moesten vandaag nog geleverd worden. 1 in Dordrecht en 1 in Putten.
Zijn auto is aangepast voor handgas en hand remmen. Hij kon niet zomaar zelf met een ander auto rijden.
Hij vraagt echt NOOIT om hulp maar vandaag vroeg hij of ik hem uit de brand kon helpen. Dus, vanmorgen in 4 uur gedaan wat ik normaal in een dag doe. Om 12:00 uur in de 90 en naar mijn collega. Het was voor het eerst dat ik met een aanhanger achter mijn 90 reed. Ik moet zeggen ik heb met heel wat aanhangers achter allerlei auto's gereden maar vandaag had ik voor het eerst het gevoel dat het klopte. Een zware last achter een Land Rover 90 is OK. Ik heb heerlijk gereden. Ik baal een beetje dat ik geen foto toestel bij me had. Het is een mooi gezicht. Een joekel van een aanhanger met daarop 2 van die sjieke paardekoetsen en daarvoor mijn 90.
Mijn LaRo zou niet een LaRo zijn als er niet iets stuk ging en me toch thuis bracht.
Onderweg (25 km van huis) roken we een olie lucht bij de verkeers lichten. Voor de zekerheid gekeken. Alles nog steeds kurk droog. Het lucht was vast van een of ander Jappie die later langs de weg stond te wachten op de WW.
In Dordrecht gebeurde het toch.
In een keer waren de temeratuur, diesel en accu meters van slag. (deden niets) Mijn knipper lichten deden het ook niet meer. Langs de kant en de zekeringen nagekeken maar daar lag het niet aan. Friemelen aan de draadjes bracht af en toe leven in de meters maar de knipper lichten deden het nog steeds niet.
Inmiddels doen de meters het af en toe. De knipper lichten doen het niet de clignateur ratelt heel snel als ik de knipper lichten inschakel. Wat ook gebeurt is dat mijn Rem lichten het niet doen. Als ik de Rem intrap dan zakken de meters allemaal terug naar rust stand. Ik was pas om 22:00 uur thuis en ik ga morgen avond eerst eens kijken wat er aan de hand is. Tips en ervaringen zijn welkom.
Om mijn verhaal af te maken. We hebben de Disco van mijn collega opgehaald en op sleep genomen van Zwiep (achter Lochem) naar een garage in Deventer.
Ik hoop voor mijn collega dat de schade beperkt blijft (hopelijk alleen een koppakking)
Ik heb weer en geweldige Land Rover dag gehad. Mijn 90TD heeft zich wederom bewezen. Morgen those damned electics even fixen.
Groet
Ian ......die een 100% Land Rover gevoel heeft.
Hij had de motor van zijn '92 Disco opgeblazen ergens in Duitsland. Hij was op terug reis uit Bavaria met een aanhanger met daarop 2 paarden koetsen.
De ADAC heeft hem nog thuis gebracht maar de koetsen moesten vandaag nog geleverd worden. 1 in Dordrecht en 1 in Putten.
Zijn auto is aangepast voor handgas en hand remmen. Hij kon niet zomaar zelf met een ander auto rijden.
Hij vraagt echt NOOIT om hulp maar vandaag vroeg hij of ik hem uit de brand kon helpen. Dus, vanmorgen in 4 uur gedaan wat ik normaal in een dag doe. Om 12:00 uur in de 90 en naar mijn collega. Het was voor het eerst dat ik met een aanhanger achter mijn 90 reed. Ik moet zeggen ik heb met heel wat aanhangers achter allerlei auto's gereden maar vandaag had ik voor het eerst het gevoel dat het klopte. Een zware last achter een Land Rover 90 is OK. Ik heb heerlijk gereden. Ik baal een beetje dat ik geen foto toestel bij me had. Het is een mooi gezicht. Een joekel van een aanhanger met daarop 2 van die sjieke paardekoetsen en daarvoor mijn 90.
Mijn LaRo zou niet een LaRo zijn als er niet iets stuk ging en me toch thuis bracht.
Onderweg (25 km van huis) roken we een olie lucht bij de verkeers lichten. Voor de zekerheid gekeken. Alles nog steeds kurk droog. Het lucht was vast van een of ander Jappie die later langs de weg stond te wachten op de WW.
In Dordrecht gebeurde het toch.
In een keer waren de temeratuur, diesel en accu meters van slag. (deden niets) Mijn knipper lichten deden het ook niet meer. Langs de kant en de zekeringen nagekeken maar daar lag het niet aan. Friemelen aan de draadjes bracht af en toe leven in de meters maar de knipper lichten deden het nog steeds niet.
Inmiddels doen de meters het af en toe. De knipper lichten doen het niet de clignateur ratelt heel snel als ik de knipper lichten inschakel. Wat ook gebeurt is dat mijn Rem lichten het niet doen. Als ik de Rem intrap dan zakken de meters allemaal terug naar rust stand. Ik was pas om 22:00 uur thuis en ik ga morgen avond eerst eens kijken wat er aan de hand is. Tips en ervaringen zijn welkom.
Om mijn verhaal af te maken. We hebben de Disco van mijn collega opgehaald en op sleep genomen van Zwiep (achter Lochem) naar een garage in Deventer.
Ik hoop voor mijn collega dat de schade beperkt blijft (hopelijk alleen een koppakking)
Ik heb weer en geweldige Land Rover dag gehad. Mijn 90TD heeft zich wederom bewezen. Morgen those damned electics even fixen.
Groet
Ian ......die een 100% Land Rover gevoel heeft.