Luchtfilter Defender Td5
Geplaatst: wo 27 apr 2005, 00:31
ik was al erg tevreden over mijn Td5 uit 1999[lekker soepel over de snelweg,met luchtvering en gasgevulde schokbrekers],maar eerlijk gezegd viel het rijden in de stad me een beetje tegen;iedere keer bij het schakelen viel het toerental helemaal terug en dat in combinatie met een iets vertraagd gaspedaal zorgde voor een beetje stoterig optrekken.Toen ik dat afgelopen zondag aan Roald vertelde vroeg hij of ik het stekkertje op de koppelingscylinder al losgehaald had.`Nee,natuurlijk niet,stekkers horen vast te zitten.`was mijn antwoord[ik wist niet eens dat daar een stekker zat]maar volgens Roald zorgt dat ding er juist voor dat het toerental zakt bij het intrappen van de koppeling.Stekker losgehaald en even een proefrondje gemaakt[zat de motorkap eigenlijk wel goed dicht? Nee dus,maar goed alles bleef op z`n plaats.]en warempel,dat ging al een heel stuk beter.
Het viel Roald ook op dat de motor niet echt gelijkmatig op toeren kwam[ik wist niet beter,zal wel zo horen]en op zijn advies gisteravond het originele luchtfilter vervangen door een exemplaar van K&N.Nooit geweten dat zoiets simpels als een luchtfilter zoveel verschil kan maken!De auto trekt vlot op[een snelheidsmonster is het niet,maar daarvoor koop je ook geen Land Rover.]en even een vrachtwagen inhalen is totaal geen probleem meer.dit is echt een aanrader.Roald,b
edankt voor het advies
Thijs
Het viel Roald ook op dat de motor niet echt gelijkmatig op toeren kwam[ik wist niet beter,zal wel zo horen]en op zijn advies gisteravond het originele luchtfilter vervangen door een exemplaar van K&N.Nooit geweten dat zoiets simpels als een luchtfilter zoveel verschil kan maken!De auto trekt vlot op[een snelheidsmonster is het niet,maar daarvoor koop je ook geen Land Rover.]en even een vrachtwagen inhalen is totaal geen probleem meer.dit is echt een aanrader.Roald,b
edankt voor het advies
Thijs