Defender 110 en Caravan

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jorre

Defender 110 en Caravan

Bericht door Jorre »

Voor de uitjes met mijn Defender 110 TD uit 1987, wil in een sleurhut/caravan er achter hangen. Waarom...? Dan kan deze papa off-road rijden, de kinderen hebben dan een droge speelplek, voor zover ze niet mee willen rijden.
Mijn zorg is het lichte onderstel een caravan, dat die bij het ON-road rijden beschadigd. De vering van mijn Defender is stug en zal dus ook niet veel mee geven, wanneer de caravan over een hobbel gaat.

Heeft iemand ervaring?
Hugo

Re: Defender 110 en Caravan

Bericht door Hugo »

Jorre,

Dixton-Bate levert hiervoor een extra verenpakket waarin je de kogel van je trekhaak ophangt. Deze veren vangen het stugge karakter van je 110-veren op en geven de trillingen niet door aan de dissel van de caravan.

Mvrgr, Hugo
Joke&Ruud Granny&Sylvester

Bericht door Joke&Ruud Granny&Sylvester »

Hi,
Wij rijden al vanaf 1982 met een caravan achter een LandRover 90 zonder een centje pijn. Je moet wel de oplooprem van de caravan anders afstellen, zodanig dat de caravan later remt.

Groet Ruud.
Harry Woker & de 'RUS'

Bericht door Harry Woker & de 'RUS' »

Jorre,
je maakt je in mijn ogen erg druk over de stuge vering van een Defender. Ik zelf denk dat dat wel mee valt, het zijn tenslotte schroefveren en het concept is afgekeken van de Range Rover.
Daarnaast..... er zijn toch nog wat bladgeveerde Series die, in ieder geval in Nederland (incl. verkeersdrempels!), volgens mij zonder problemen caravans trekken.
Ikzelf heb een relatief klein caravannetje (Eriba van ca. 800 kg), dat door een normaal bladgeveerde (dus geen parabooltjes) Series 3 getrokken wordt. De caravan heeft een oplooprem, die natuurlijk ook wat krachten verend op kan vangen.
Mvg
Harry & de RUS
fred101

Bericht door fred101 »

als de caravan oud wordt en de rubbers van de torsieas zijn ingeslagen en dus de vering minder wordt komt het een enkele keer wel eens voor dat de caravan boven de deur scheurt. Er zijn zat mensen (ik incluis, hoewel de caravan te koop staat) die al jaren een caravan achter een landrover sleuren. ideale trekauto, 120 over de franse peages en dan in je spiegel moeten kijken of hij er nog hangt want voelen doe je het niet echt. (110 getuned tot 190 pk td5)

fred101
Plaats reactie