Zomaar een zondag na een middagje terreinrijden

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Frank RRV8 Eend merc 220D'73

Zomaar een zondag na een middagje terreinrijden

Bericht door Frank RRV8 Eend merc 220D'73 »

Eindelijk had ik Frank weer eens een dagje voor mijzelf, dus we zouden gezellig gaan wandelen, op verjaardagvisite en oma opzoeken. Frank nog nagenietend van het terreinrijden van de vorige dag en ik gingen op pad in een pasgepoetste auto. Bij Westerbork zouden we gaan wandelen. Toen we bijna bij het bos waren mompelde Frank: ?we moeten zo wel even tanken, hij heeft waarschijnlijk iets meer verbruikt gisteren?. Wij hebben geen meter op de gastank en er zit ook geen benzinetank onder dus ik werd al wat onrustig. Dus wij opzoek naar een tankstation, maar ja die zijn niet open op zondag in Drenthe. De auto begon al wat te sputteren dus toch maar de ANWB gebeld om te vragen wat het dichtstbijzijnde tankstation was met gas: Die was dus even voorbij Beilen op de snelweg!! Met een gangetje van 30 km per uur over de vluchtstrook 9km voortgeprutteld. Helaas was het 10 km naar het tankstation. Gelukkig stopte er al snel een heel aardige meneer (?toen ik stopte dacht ik: als ik die grote bak maar niet hoef te slepen?) die ons met zijn volvo 850 even naar het tankstation heeft gesleept. Dus dat was goed afgelopen. Wij vervolgden vol goede moed onze weg en opeens hing er een verschrikkelijke brandlucht in de auto, het relais van de knipperlichten was doorgebrand! Vervelend maar niet heel erg. Verder hebben we een gezellige dag gehad totdat we tegen 9 uur bij oma wegreden, dashboardverlichting was ook kaduuk. Ik ben toch ook maar even de rest van de verlichting gaan checken. Er hing al weken een enorme hoeveelheid draadjes achter de auto maar dat het er zoveel waren wist ik niet!!. Dus enigszins ongerust Frank erbij geroepen. Er hingen allemaal doorgebrande draadjes achter de auto. Bij nadere inspectie bleek dat de uitlaat ?enigszins? verbogen was. Die heeft de hele tijd in de wielkast staan blazen met als gevolg dat de hele bedrading en de verlichting doorgebrand en gesmolten waren. Ook waren er 7 zekeringen die het begeven hadden. Flink balen dus!!!. Maar gelukkig weet Frank altijd wel een oplossing en na 2 uur klussen deed alles het weer en konden we alsnog naar huis. De volgende keer toch maar even je auto iets beter nakijken na het terreinrijden Frank!!!

Re: Zomaar een zondag na een middagje terreinrijden

Het bovenstaande verhaal is door mijn geschreven, de vriendin van Frank,

Groetjes Karijn
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Dat vermoeden had ik al
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Gewaarschuwd man telt voor ................................

Rangie
Marc van Oers

Bericht door Marc van Oers »

Leuk, ook volvo's in de "brotherhood", leuk verhaal ;-)

Marc

Leuk he zo´n vriendin
maar gelukkig is ze heel lief en heeft niet geklaagd.

en nu de uitlaat modificeren, dee 80% vulling is vanzelf stuk gegaan dus kom een stuk verder op een tank.

groet Frank
Serious IIa

Bericht door Serious IIa »

Leuk dat jij ook even de ongecensureerde weekend verhalen verkondigd

Cheers Bowy
Plaats reactie