Draairichting stelnokken Remtrommels
Geplaatst: ma 11 apr 2005, 10:46
Hallo wijze mensen!
Naar aanleiding van het berichtje van Sander-Snorkel-Puffino, over het markeren van de eindstand van de stelnokken van de remschoenen ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Het markeren maakte het ebeuren inderdaad een heel stuk eenvoudiger. Ook de draairichting staat nu op de ankerplaat, en volgens mij klopt die niet helemaal. Volgens een posting in de siscussie van Sander moet hij in de draairichting van het wiel draaien (om aan te spannen). In mijn geval klopt dat aan de linker kant, maar rechts is het precies anders om, daar moet je het voorste nokje rechtsom draaien, naar boven, terwijl het wiel natuurlijk aan de voorkant naar beneden draait.
Ik verwacht dat dit de oorzaak is van het vruchteloos stellen van de remmen, bij de eerste keer remmen lijken ze vast te slaan, en als ze weer los zijn, remmen ze nouwelijks meer. Is de draairichting makkelijk te verhelpen?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl
Naar aanleiding van het berichtje van Sander-Snorkel-Puffino, over het markeren van de eindstand van de stelnokken van de remschoenen ben ik er ook mee aan de slag gegaan. Het markeren maakte het ebeuren inderdaad een heel stuk eenvoudiger. Ook de draairichting staat nu op de ankerplaat, en volgens mij klopt die niet helemaal. Volgens een posting in de siscussie van Sander moet hij in de draairichting van het wiel draaien (om aan te spannen). In mijn geval klopt dat aan de linker kant, maar rechts is het precies anders om, daar moet je het voorste nokje rechtsom draaien, naar boven, terwijl het wiel natuurlijk aan de voorkant naar beneden draait.
Ik verwacht dat dit de oorzaak is van het vruchteloos stellen van de remmen, bij de eerste keer remmen lijken ze vast te slaan, en als ze weer los zijn, remmen ze nouwelijks meer. Is de draairichting makkelijk te verhelpen?
gr, Chris 110
www.opwielen.nl