voorbereiding snorkel op LW

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
john straatman

voorbereiding snorkel op LW

Bericht door john straatman »

Beste prikkers,

Heb vandaag een luchtfilter op de sloop gehaald voor mijn snorkel. Is van een 2.0 16V benzine auto. Ik ga er van uit dat die 2 keer zoveel toeren kan draaien als een LW 2,25 diesel, en dat het dus met het aanzuigvermogen wel goed zit. Nu staat er op het filterhuis "PP", ik vermoed het type kunststof. De buizen ga ik van PVC maken, weet iemand iets van de verlijmbaarheid van PVC en PP?
Ik heb nog een spuitbus Hammerite zwart over, heeft iemand ervaring met Hammerite op PVC?

Dank,

John
ivar

Re: voorbereiding snorkel op LW

Bericht door ivar »

beste john pp is (wat betreft lijmen) niet de beste keuze sterker nog er lijmt bijna helemaal niets op, overgins is het wel heel sterk dus het kan tegen een stootje, verder kan het goed tegen themperatuur verschillen (vandaar vaak gebruikt)
omte bevestigen kan je het beste klemmen met bv een slangen klem en luchtdicht maken met kit. een andere optie is versmelten (kunstof lassen) maar dat is een verhaal appart.
op mijn werk verwerk ik vaker pp maar het verlijmen doen we bijna nooid omdat we simpelweg niet kunnen garanderen dat het echt vast zit.
ik hoop dat je er verder mee kan.

groeten ivar van leeuwen
www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl
[ivar7841.fotopic.net]
ivar

Bericht door ivar »

o en verder gaat bijna alle verf prima op pvc en het verlijmen ervan is even makkelijk (elke bouwmarkt verkoopt prima lijm ) verven op pp gaat minder verf gaat heel snel druppels vormen en hecht voor geen meter.
ik zeg dus niet dat verlijmen en verven niet kan maar wel dat je het beter kan laten omdat de keuze hierin heel beperkt is.

groeten ivar van leeuwen
www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl
[ivar7841.fotopic.net]
ivar

Bericht door ivar »

en om het helemaal af te maken, kunstof aanduidingen staan vaak in of onder een driehoek vormig pijltje.

ps ik heb nu die sneltoets geinstalleerd scheeld me wel heel veel tikwerk

groeten ivar van leeuwen
www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl
[ivar7841.fotopic.net]
Alex de witte/Grizzly

Bericht door Alex de witte/Grizzly »

sneltoetsen leg uit???????????

wil ik ook

mvg

Alex / Grizzly

[www.lr-discovery.nl]
ivar

Bericht door ivar »

[www.interlogic-concept.com]
het staat al eerder vermeld maar dit is de download link. ff omlaagladen en dan kan je text afsluiten met ee f toets en nog een toets, het werkt best simpel.

groeten ivar van leeuwen
www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl
[ivar7841.fotopic.net]
john straatman

Ivar,

Bedankt voor je snelle reactie. Het filter hoef ik gelukkig niet te verven, alleen de PVC buis die zichtbaar is. De PP aanduiding staat als volgt: >PP-TD20< Verder staat er ook nog P.S.A. 7804 op. Een half idee dat ik al had, mocht het niet te verlijmen zijn, is om een stuk binnenband van een fiets te gebruiken voor de aansluiting, is flexibel en waterdicht. Een 50 mm PVC buis past net in het filter, de binnenband hoeft dus niets te dragen, alleen luchtdicht af te sluiten. Waar ik wel mee zit is dat de binnenband vermoedelijk snel verouderd door de hitte van de motor, en gaat scheuren. Heb je andere opties? Hoe heb jij overigens je buis naar binnen gevoerd? Het lijkt over de wing door de motorkap te gaan, ik dacht zelf om door de wing te gaan. Hoe kom je aan die flexibele buis, haal je dat zo bij een automaterialen zaak?

Dank,

John
john straatman

Ivar,

Wat is overigens je buisdiameter, het lijkt ongeveer 50mm.

Groet,

John
ivar

Bericht door ivar »

de pvc pijp was inderdaat rond 50 (achteraf had hij groter gemogen)
pp-TD20 dat laatste zou een toevoeging kunnen zijn, maar weet ik niet zeker !!
die binnenband lijkt een aardige optie en tja echt heel warm worden om dan uit te drogen? tis wel de inlaat en nog voor het filter dus zo warm zal het er niet worden en desalnietteplus wordt er meer rubber gebruikt onder een motorkap en die drogen ook niet 123 uit.
de buis heb ik naar binnen gevoerd door de motorkap heen (vast gezet op het schutbord en een hap uit de kap he haald)
het rubber koppelstuk kwam (niet lachen) uit een wasmachine, het was de rubber afvoer bocht.

groeten ivar van leeuwen
www.landroversite.tk
www.4x4moddersite.nl
[ivar7841.fotopic.net]
Marc van Aperen

Bericht door Marc van Aperen »

John,

PP is polypropyleen en is alleen door (hete-lucht) lassen goed te verwerken.

P.S.A. staat waarschijnlijk voor Peugeot S.A. en dan het art. nr.

gr.

Marc
Plaats reactie