Pagina 1 van 1

overdrive

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 14:30
door boreeli
Wat zijn de voor en na -delen van een overdrive gaan ze vaak kapot of word het verbruik minder, ik zag ze staan op het prikbord en wil mischien z'n ding aanschaffen. is de prijs ook goed ??
In afwachting van,

Re: overdrive

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 15:22
door frank RR V8 Merc220D´73 2cv6
hoi

wat voor auto heb je? en wat voor bak?

groet Frank

Re: overdrive

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 17:09
door boreeli
Ik heb een LW 88 diesel NL leger, ik heb wel horen vertellen dat het wel een hoop herrie scheelt, maar hoe gebruik je z'n apparaat.

Re: overdrive

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 18:42
door jo "general"
Mijn overdrive wordt bediend met een handel (de 4e ). Naar achtern zonder naar voren ingeschakelt. De motor loop daarom veel rustiger spaart brandstof en oren.

jo

Re: overdrive

Geplaatst: ma 21 mar 2005, 23:47
door fred101
Ik heb een overdrive op mijn 88 benzine gezet. Zou niet anders meer willen. In het begin gierde hij nu is hij stil. Je hebt in alle vier de versnellingen dan een extra hoge gearing. Bij een diesel ideaal om het gat tussen 3 en 4 op te vullen. Mijn benzine loopt 115 echte km's met overdrive maar ik rij meestal 90 en dan loopt ie lekker rustig en 1 op 8. De montage is eenvoudig. De kroonmoer is wat moeilijk. Als hij erg vast zit dan eerst heetstoken om de locktide te laten lossen. Goed het oliepijl bijhouden. Het alternatief is om de diffs te vervangen door die \van een Rangrover. Was ik van plan. ze liggen zelfs al in de garage maar is eigelijk niet nodig meer. Bewaar ze voor mijn 101 (als ze daar in passen tenminste)

fred101

Re: overdrive

Geplaatst: di 22 mar 2005, 00:05
door Dennis101
Fred,

Die RR diffs passen niet in een 101, wij (101's) hebben Salisbury assen voor en achter. De pignons en kroonwielen uit de 109 en 110 achterassen passen wel, maar er is wel speciaal gereedschap nodig om het af te stellen.
Nadeel is dat je altijd die hogere overbrenging hebt, wat bij een ambu lastig kan zijn met storm tegen. Het is dan een stuk lastiger om de 100+ km/h vast te houden met die hogere overbrenging. Voordeel is wel dat de cardanassen wat minder snel draaien.
Een overdrive voor de LT95 is eigelijk de meest praktische oplossing, maar hier wordt idioot veel geld voor gevraagd.

Dennis B.