RR diflock ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
jacob

RR diflock ?

Bericht door jacob »

Enkel weken geleden heb ik de vraag gesteld wel of geen Holly. Na de velel (super dat jullie je kennis met ons willen delen) reacties hebben wij besloten toch maar niet voor een holly te kiezen. Echter wegen kapotte weber carabateurs zijn we nu toch verplicht onze eerste wetstrijd met de holly te rijden. Na deze wetstrijd is er weer tijd om de webers te overhalen en terug te plaatsen.

Maar nu tijdens het test rijden van gisteravond krijg ik onze diflock niet ingeschakelt Ik kan de pook wel heen en weer bewegen maar er gebeurt helemaal niks. wel willen alle wiellen heel graag 1 voor 1 slippen maar 1 voor en 1 achter
ho maar daar heeft hij nog geen zing in.

Nu zou ik graag willen weten welke stappen ik het beste kan onder nemen om het probleem te vinden en daarna natuurlijk op te lossen.
En om het spannend te maken hebben wij nog maar een paar uur sleutel tijd.

MVG JV
Serious IIa

Re: RR diflock ?

Bericht door Serious IIa »

Jacob wat voor bak zit eronder? LT95 4 bak?

Dan check de vacuumleiding eens...

Cheers Bowy
Roald

Bericht door Roald »

bowy,
bij een lt95 kun je de hoog/laag pook niet zijlings bewegen het moet dus al een 5 bak zijn
Roald

Bericht door Roald »

jacob, met heen en weer bedoel je van links naar rechts of van voren naar achteren ???
Frans

Bericht door Frans »

Is de difflock niet de zwarte ronde knop uittrekken.
Kleine pookje naar voor en achter is hoge / lage gearing.

Frans Bonnes
jacob

Bericht door jacob »

Roald

met heen en weer bedoel je van links naar rechts of van voren naar achteren?

Ik bedoel van links naar rechts. en het is een automaat meer weet ik er ook niet van wat voor bak het is.

Serious IIa
Waar moet die vacum lijding dan lopen? want ik ben er geen tegen gekomen bij het aan stuiten van de ander cab. Mischien is dit dan het probleem wel.

PS ik kan dat pookje allen maar van links naar recht bewegen ik kan hem niet van voren naar achter bewegen.

UIt trekken wat moet ik dan uit trekken het hele pookje?
Volgens mij kan dat ook niet.

Helaars weet ik zelf niet genoeg van de bak af anders kon ik mischien wel een iets betere beschijving geven. Ik weet wel dat voor trail een auto maat super is.
Rangie (Ron)

Bericht door Rangie (Ron) »

Naar achter is hoge gearing
naar voor is lage gearing
naar links is difflock, mits er een borg warner verdeelbak achter zit, deze heeft een volautomatische difflock.

Rangie
Mario

Bericht door Mario »

Frans

Dat kleine knopje is van een 4-bak. Hier zit die vacuumleiding op waar Bowy het over had. Bij de 5-bakken en automaten is de difflock mechanisch.
Roald

Bericht door Roald »

Ron,
dat ben ik met je eens, maar als het een borg/warner is kan je hoog/laag pook niet van links naar rechts maar aleen voor/achteruit
Plaats reactie