V8 eruit halen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Noël

V8 eruit halen

Bericht door Noël »

Hallo,

Ik ben bezig om de motor uit mijn Range Rover te halen, maar ik kom niet verder.
Ik heb alles losgemaakt en verwijdert, maar ik krijg 2 bouten niet los waarmee de motor vastzit aan het koppelingshuis. Ik kom er niet goed bij en ze zitten erg vast.
Heeft misschien iemand tips? Het gaat om de bouten die precies in het midden zitten zegmaar, dus evenver van onderen als van boven. (Van onderen kom er sowieso niet aan)
Ik heb ook eens gehoord dat je de motor samen met de versnellingsbak in een keer eruit kunt halen, maar ik zou niet weten in welke richting het geheel er dan uit moet zonder iets kapot te maken. ervaringen hiermee?
bvd
Bryan4x2

Re: V8 eruit halen

Bericht door Bryan4x2 »

Maybee kan je de bouten met een ijzerzaagje doorzagen en als je hem er weer inhangt dan stop je er een paar nieuwe in die ook nog roestvrij zijn zodat je ze ook nog los kan halen
roald

Bericht door roald »

er zijn meerdere manieren:
1.de rubber motorsteunen verwijderen dan de motor op de steunen laten zaken, je kan er nu vanaf bovenaf bij.

2. 3 verlengstukken achtermekaar zetten (lang 1/2&quot vooraan een knietje met een 9/16 dop nu van onder/achteraf boven de remtromel over de bak heen.
Jan Schober

Bericht door Jan Schober »

als je eerst de motorsteunen los haalt (en die van de bak laat zitten) kan je de motor laten zakken of ophijsen, wellicht kan je er dan wel bij. Vergeet niet de bak te ondersteunen, anders hangt deze in zijn steunen.

Jan Schober, die geen ervaring heeft met RR.
Noël

Bericht door Noël »

Ok,
Ik ga morgen weer verder (met goede moed)
bedankt!
Plaats reactie