Hoi allemaal,
ben ineens veel te vinden op het prikbord...
onlangs wat problemen geconstateerd aan de intermediate as van de tussenbak uit mijn LR SIII V8 (stage one). Nieuwe tandwieltjes kosten 300 euro en ik kan aan een complete gebruikte versnellingsbak inclu tussenbak komen voor 200 euro. Nu lijkt het me niet zo zinvol om slechts enkele gloednieuwe schakels in een gebruikte ketting te stoppen, dus ik dacht aan vervangen van d complete bak en de rest houden om te kijken hoe het nu precies werkt.
Kan iemand me vertellen hoeveel werk het is om de complete versnellingsbak te vervangen? Ik heb al eea aan plaatwerk uit de cockpit gehaald om een beetje bij de bak te kunnen. Heb je daar een kraan voor nodig?
Weet trouwens ook iemand wat ik moet opvragen of zo'n versnellingsbak dan gaat passen? Serienummer?
Trouwens, nog een vraag: hoe zie ik aan een bak die los op de werkbank ligt offie versleten is of nog prima in orde?
zo, dat was het weer,. hopelijk wordt ik binnenkort ook eens ervaren dat ik jullie vragen kan beantwoorden
koen
versnellingsbak vervangen
Re: versnellingsbak vervangen
typisch een vraag voor Bowie wat betreft types e.d.
voor de de-en-montage
is een takeltje is best wel handig
getest idee:
auto opkrikken voor werkruimte
een lange balk door de geopende ramen of deuren steken boven de bak
deze ondersteunen door 2 kruisen van balken
het hele zaakje schoren ( via touwen verband aabrengen)
en een takeltje eraan. zelf zo'n staalkabel rateltje is voldoende.
niet eronder liggen ! en zo langmoegelijk veilig ondersteunen.
ruimte maken en op de grond laten zakken
dit is zeker aan te raden voor het plaatsen van de bak
gr, en succes
RoLand(rover)
voor de de-en-montage
is een takeltje is best wel handig
getest idee:
auto opkrikken voor werkruimte
een lange balk door de geopende ramen of deuren steken boven de bak
deze ondersteunen door 2 kruisen van balken
het hele zaakje schoren ( via touwen verband aabrengen)
en een takeltje eraan. zelf zo'n staalkabel rateltje is voldoende.
niet eronder liggen ! en zo langmoegelijk veilig ondersteunen.
ruimte maken en op de grond laten zakken
dit is zeker aan te raden voor het plaatsen van de bak
gr, en succes
RoLand(rover)
let wel op dat je geen range rover bak koopt deze lijkt hetzelfde maar heeft andere overbrenging past wel ! je kan het zien aan de asflens naar de vooras de heeft een grotere diameter als die van de R.R. ik heb zelf ook nog een paar originele 109 V8 bakken liggen deze mogen ook weg voor €200,-
www.ronbolleboom.nl
www.ronbolleboom.nl
KLeine aanvulling.
Grote spanband rond het dak doen dan klein kettingtakeltje (via markplaats al voor 30 a 40 euro) regelen 1 ton. kun je hem perfect laten zakken. Zo wissel ik altijd mijn bakken.
Verwisselen is 1ste keerongeveer 1 a 2 dagen werk.
Bak regelen moet lukken maar is wel moeilijk vanaf buiten te zien of ie goed is dus dat is echt een gokje....
Succes met de wissel!
Cheers Bowy
Grote spanband rond het dak doen dan klein kettingtakeltje (via markplaats al voor 30 a 40 euro) regelen 1 ton. kun je hem perfect laten zakken. Zo wissel ik altijd mijn bakken.
Verwisselen is 1ste keerongeveer 1 a 2 dagen werk.
Bak regelen moet lukken maar is wel moeilijk vanaf buiten te zien of ie goed is dus dat is echt een gokje....
Succes met de wissel!
Cheers Bowy